حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه غیر قانونی است
کد خبر: 3876667
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
ارتش سوریه:

حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه غیر قانونی است

گروه بین‌الملل ــ فرماندهی ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با تحولات اخیر در شمال‌غرب این کشور تأکید کرد که حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور غیر قانونی و یک اقدام خصمانه است و ارتش آمادگی کامل برای پاسخ به هرگونه حمله از طرف این نیروها علیه نظامیان خود را دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری «العالم»، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) با اعلام این خبر افزود: در ادامه بیانیه مورد نظر تأکید شده است که ارتش جمهوری عربی سوریه همچنان به وظیفه ملی خود برای دفاع از این سرزمین و از بین بردن گروه‌های تروریستی که به مناطق غیر نظامی و شهروندان ساکن در ادلب حمله می‌کنند و غیر نظامیان در شهر سراقب و منطقه تل طوقان را به عنوان سپرهای انسانی مورد استفاده قرار می‌دهند، ادامه می‌دهد.

ارتش سوریه در پایان بیانیه خود یادآور شده است که در تلاش نیروهای مسلح برای حفظ جان شهروندان غیر نظامی که تحت محاصره افراد مسلح قرار گرفتند، یک فرصت به افراد مسلح در شهر سراقب و تل طوقان که متمایل به ترک سلاح هستند می‌دهد تا تسلیم شوند و منتظر حمایت و پشتیبانی نیروهای ترکیه نمانند.

تنش بین ارتش دمشق و آنکارا در روزهای اخیر در مناطق شمال‌غرب سوریه به دنبال پیشروی‌های نیروهای سوری در ادلب و حلب افزایش یافته است و نیروهای ترکیه اقدام به گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه کرده‌اند.

ارتش سوریه در روزهای اخیر به شدت مشغول عملیات در ادلب برای باز پس‌گیری این منطقه از دست تروریست‌های مورد حمایت برخی کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام
captcha