مجلس قدرتمند از مؤلفه‌های اقتدار ملی است
کد خبر: 3877845
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

مجلس قدرتمند از مؤلفه‌های اقتدار ملی است

امام جمعه رفسنجان گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات از مؤلفه‌های قدرت سیاسی است و مجلس قدرتمند یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان امروز دوشنبه، 21 بهمن‌ماه در جمع کارکنان دانشگاه علوم‌پزشکی با تبریک ایام‌الله دهه فجر با اشاره به اهمیت مشورت از منظر قرآن و اهل‌بیت‌(ع)، گفت: اکنون که انتخابات نزدیک است ما وظیفه داریم نمایندگانی انتخاب و به مجلس بفرستیم که قانون تعیین کنند.

وی افزود: جامعه بشریت قانون می‌خواهد، قوانین به‌روز و بر اساس پیشرفت علم و صنعت و تکنیک و افزایش جمعیت باید وضع شوند.

حجت‌الاسلام عسکری با بیان اینکه انتخابات از افتخارات نظام است، بیان کرد: انقلاب که به پیروزی رسید در رفراندوم 12 فروردین 58 مردم رأی به جمهوری اسلامی دادند، رئیس مجلس که به‌عنوان رئیس قوه مقننه است با آرای نمایندگانِ مجلس انتخاب می‌شود؛ حتی رهبری جامعه هم انتخاب می‌شود به‌طور غیرمستقیم با آرای مردم انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: هرگز در هیچ شرایط سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... انتخابات به تعویق نیفتاده امروز هم در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و تحریم جدی علیه ایران است این تهدید جدی به شکل جنگ اقتصادی است البته ما بدتر از این هم داشتیم در دوران دفاع مقدس نفت تا 4 دلار بود که برخی وقت‌ها هزینه استحصال نفت از قیمت فروش نفت بیشتر بود اما چاره‌ای نبود باید نفت را استحصال می‌کردیم و مرتب پایانه‌های فروش نفت از جمله در جزیره خارک بمباران می‌شد؛ اما هرگز فروش و صادرات نفت متوقف نشد.

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: الان هم جنگ اقتصادی داریم در عین حال اعلام کردند سر وقت معین انتخابات مجلس برگزار می‌شود، سال 1400 هم انتخابات ریاست جمهوری در وقت خود انجام خواهد شد که از افتخارات نظام است پس وقتی انتخابات جدی است همه باید به صحنه باییم و جدی کار کنیم.

وی بیان کرد: قدرت سیاسی کشورمان مهم است که یکی از مؤلفه‌های قدرتمندشدن، قدرت سیاسی است و یکی هم قدرت نظامی و دیگر مؤلفه‌ها.

حجت‌الاسلام عسکری تصریح کرد: حضور مردم در صحنه انتخابات از مؤلفه‌های قدرت سیاسی است و مجلس قدرتمند یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی است و برای اینکه این مجلس قدرتمند شکل گیرد باید نمایندگان ارزشی در تراز جمهوری اسلامی شرکت کنند و از حمایت بالای مردم بر خوردار باشند که اینگونه در مقابل دنیا می‌تواند بایستد و حرف بزند در غیر این صورت اگر بترسد این مجلس مقتدر نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha