کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان آمریکا از مرز 16 هزار نفر
کد خبر: 3890555
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان آمریکا از مرز 16 هزار نفر

عبور جان‌باختگان در آمریکا از مرز 16 هزار نفر، ثبت 5 هزار ابتلای جدید در آلمان، مرگ 101 پزشک ایتالیایی، جهش ناگهانی در آمار مبتلایان در مجارستان، ثبت نخستین مبتلا به کووید 19 در یمن، تمدید تعطیلی مساجد در امارات تا اطلاع ثانوی، افزایش آمار مبتلایان در فلسطین اشغالی به بیش از ۱۰ هزار نفر و ثبت ۴۲ مورد ابتلای جدید به کرونا در چین از آخرین اخبار مربوط به «کووید 19» در جهان است.

کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان در آمریکا از مرز 16 هزار نفر
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «یورونیوز»، ویروس کرونا با وجود این که همچنان در جهان قربانی می‌گیرد، اما آنچه دولت‌ها را در جهان پیش از فرا رسیدن سیر نزولی این بحران نگران کرده، رکود بی‌سابقه اقتصادی است که نهادهای جهانی به‌ویژه صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات سخت آن هشدار داده‌ است.

نشانه بارز تبعات سنگین اقتصادی بحران کرونا در جهان را از هم‌اکنون می‌توان با پایین‌آمدن کم سابقه قیمت نفت،‌ سقوط بازارهای بورس و رشد فزاینده بیکاری در کشورهای صاحب قدرت و ثروت به خوبی دریافت.

بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» تاکنون جان بیش از ۹۵ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز تا صبح امروز 22 فروردین‌ماه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آمریکا طی دو روز گذشته حدود ۴ هزار مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رساند و تعداد قربانیان بیماری کووید ۱۹ در ایالات متحده به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش یافت. بر اساس آمار ثبت شده در پایگاه داده‌های دانشگاه «جان هاپکینز» طی بیست و چهار ساعت گذشته ۱ هزار و ۷۸۳ مورد مرگ دیگر به شمار قربانیان شیوع ویروس کرونا در آمریکا اضافه شد تا تعداد جان باختگان بیماری کووید ۱۹ تا ساعت هشت و نیم شب به وقت محلی به ۱۶ هزار و ۴۷۸ نفر افزایش یابد.

این در حالیست که روز پنجشنبه نیز بیش از ۱۹۰۰ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته بودند. بدین ترتیب بیماری کووید ۱۹ طی دو روز گذشته جان نزدیک به چهار هزار نفر را در ایالات متحده گرفته که این میزان به نوعی سنگین‌ترین آمار روزانه به ثبت رسیده از تعداد قربانیان در جهان پس از شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

ایالت نیویورک بیشترین میزان ابتلا و مرگ ناشی از شیوع ویروس کرونا را در آمریکا داشته به نحوی که با ۱۶۰ هزار مبتلا،‌ ایالت نیویورک بیش از هر کشوری در دنیا ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.

جهش ناگهانی در آمار مبتلایان در مجارستان

بوداپست می گوید شمار مبتلایان به ویروس مرگبار در مجارستان با جهشی بزرگ از ۲۱۰ نفر به ۱۱۹۰ نفر رسیده است. مجارستان تا به امروز جزو آن دسته از کشورهای اروپایی است که شمار به مراتب کمتری از مبتلایان به کرونا را در مقایسه با کشورهایی همچون اسپانیا، فرانسه و یا آلمان ثبت کرده است. شمار قربانیان ویروس کرونا در مجارستان تا ظهر امروز ۷۷ نفر گزارش شده است.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان در آمریکا از مرز 16 هزار نفر

آلمان ۵ هزار مبتلای جدید را ثبت کرد

آلمان در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۲۳ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا را ثبت کرد و شمار مبتلایان در این کشور تا ظهر جمعه به بیش از ۱۱۳ هزار نفر رسید. شمار قربانیان نیز تا به امروز در آلمان ۲۳۷۳ هزار نفر ثبت شده است.
 
ثبت نخستین مورد ابتلا به کووید 19 در یمن

پایگاه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد: کمیته عالی ملی مبارزه با اپیدمی کرونا در یمن با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توئیتر اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان «حضرموت» این کشور شناسایی شده است.

طبق گزارش این کمیته، وضعیت فرد مذکور پایدار است و تحت مراقبت‌های بهداشتی قرار دارد و تیم‌های پزشکی و دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام داده‌اند.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان در آمریکا از مرز 16 هزار نفر
از سوی دیگر، مقامات محلی استان «حضرموت» واقع در جنوب شرق یمن از ساعات اولیه صبح امروز منع کامل آمد و شد در شهر ساحلی «الشحر» این استان اعمال کرده‌ند.

گسترش کرونا در یمن که با بدترین بحران انسانی در جهان دست و پنجه نرم می‌کند و اوضاع بهداشتی مناسبی ندارد، می‌تواند به یک فاجعه انسانی در این کشور منجر شود.

مرگ 101 پزشک در ایتالیا به دلیل ابتلا به کرونا

پایگاه خبری «اسکای نیوز» گزارش داد که تاکنون 101 پزشک در ایتالیا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دفتر رسانه ای اتحادیه ملی انجمن جراحان و دندانپزشکان اعلام کرد: تاکنون 101 پزشک در این کشور به دلیل ابتلا به بیماری «کووید 19» فوت کرده‌اند.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان آمریکا از مرز 16 هزار نفر
پایگاه الکترونیکی این اتحادیه با ذکر اسامی این پزشکان اعلام کرد که شماری از این پزشکان از بازنشستگانی هستند که برای کمک به کادر پزشکی مجددا فراخوانده شده بودند.

براساس اعلام رسانه‌های ایتالیایی، تاکنون 30 پرستار زن و مرد نیز به علت ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

تاکنون در کشور ایتالیا، ۱۸ هزار و ۲۷۹ نفر در ایتالیا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان کرونا در ایتالیا هم به بیش از ۱۴۳ هزار نفر رسیده است.

در همین حال، نخست‌وزیر ایتالیا از نحوه پاسخگویی اتحادیه اروپا به بحران کرونا شکایت کرده و درباره عواقب این سهل‌انگاری هشدار داد.

جوزپه کنته، نخست‌وزیر ایتالیا هشدار داد که این ویروس همه‌گیر می‌تواند به سقوط اتحادیه اروپا منجر شود.

وی در ادامه هشدارهای خود افزود: چنانچه روح جدیدی به کالبد اتحادیه اروپا دمیده نشود؛ خطر شکست آن حتمی است.

کنته همچنین خواستار همیاری این اتحادیه در کمک به کشورهای اروپایی شد که از کرونا صدمه دیده‌اند.

ثبت ۴۲ مورد ابتلای جدید به کرونا در چین

مقامات چین اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان در آمریکا از مرز 16 هزار نفر
این در حالی است که در شبانه‌روز قبل از آن، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت نشده بود.

در حال حاضر، شمار کل افراد مبتلا به ویروس کرونا در چین به ۸۱ هزار و ۹۰۷ مورد رسیده است که سه هزار و ۳۳۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

تمدید تعطیلی مساجد در امارات
 
خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که مقامات مسئول در امارات با صدور بیانیه‌ای از ادامه بسته‌بودن مساجد، نمازخانه‌ها و مراکز عبادی این کشور تا اطلاع ثانوی با هدف مقابله به شیوع ویروس کرونا خبر دادند.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان در آمریکا از مرز 16 هزار نفر
در این بیانیه آمده است: این تصمیم در پی هماهنگی میان انجمن ملی مدیریت اضطراری، بحران‌ها و حوادث و اداره کل امور اسلامی و اوقاف امارات و سایر نهادهای دینی و بهداشتی و در چارچوب اقدامات پیشگیرانه در سراسر امارات برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه اتخاذ شده است.
 
واکنش به کرونا گرفتن ۱۵۰ عضو خاندان سلطنتی

پایگاه خبری «الجزیره» گزارش داد: «امیر فهد بن مصعب بن آل سعود»، از شاهزادگان سعودی با انتشار توئیتی به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» مبنی بر ابتلای ۱۵۰ نفر از اعضای سلطنتی عربستان به بیماری کرونای جدید واکنش نشان داد و نوشت: شاهزاده هم مانند دیگران یک انسان است. آنها هم مریض می شوند و بهبود می‌یابند.
 
وی همچنین با انتشار تصویری از  شاهزاده فیصل به بندر بن عبدالعزیز امیر منطقه ریاض نوشت: شاهزاده فیصل بن بندر بن عبدالعزیز فرماندار منطقه ریاض، عصر امروز در خانه اش در شهر ریاض.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان در آمریکا از مرز 16 هزار نفر
پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشته بود که ۱۵۰ نفر از اعضای سلطنتی عربستان سعودی به بیماری کرونای جدید مبتلا شده‌اند و ملک سلمان و محمد بن سلمان ولیعهدش نیز در پی ابتلای این افراد در یک جزیره دور افتاده قرنطینه شدند.

گزارش این روزنامه که بازتاب وسیعی در رسانه‌های عربی و جهانی داشت، باعث عصبانیت نزدیکان خاندان آل سعود شد.

افزایش آمار مبتلایان در فلسطین اشغالی به بیش از ۱۰ هزار نفر

منابع خبری عبری‌زبان صبح امروز، 22 فروردین‌ماه، اعلام کردند که مار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی به 10 هزار و 95 نفر رسیده است که در این میان 164 نفر در وضعیت وخیمی قرار دارند.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان در آمریکا از مرز 16 هزار نفر
براساس این گزارش، شمار فوتی های ناشی از ویروس کرونا در فلسطین اشغالی تاکنون به ۹۲ نفر رسیده است.

حمایت سازمان جهانی بهداشت از فلسطین

مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در غزه از ارسال 1000 کیت تشخیص کووید-19 توسط این سازمان به نوار غزه خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی، عبدالناصر صبح، مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در غزه اعلام کرد: سازمان جهانی بهداشت جهت تقویت بخش بهداشتی در فلسطین 1000 عدد کیت تشخیص کووید-19 از اردن خریده است.

وی افزود: کیت‌ها هفته آینده به نوار غزه و کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل خواهد رسید. همچنین از ژنو نیز 19 هزار کیت تشخیص کرونا به فلسطین اعزام خواهد شد.
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان در آمریکا از مرز 16 هزار نفر
از سوی دیگر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی نشست خبری نسبت به کمبود تجهیزات پزشکی لازم در این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا هشدار داد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 263 نفر از جمله 13 تن در غزه به ویروس کرونا مبتلا شده اند. حدود 2 میلیون فلسطینی در غزه از سال 2006 تاکنون تحت محاصره اسرائیل قرار دارند.

خسارت 3.4 میلیارد دلاری کرونا به اقتصاد فلسطین
 
نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان در رام الله تاکید کرد که ویروس کرونا تاکنون 3.4 میلیارد دلار به اقتصاد فلسطین خسارت وارد کرده است.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمد آشتیه اظهار داشت که دولت متبوعش تاکنون 137 میلیون دلار صرف طرح‌های مقابله با کرونا کرده است.

آشتیه تصریح کرد آنگونه که پیش‌بینی شده، به خاطر کاهش 50 درصدی واردات، کسری بودجه به 1.4 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی خواستار کمک رسانی به ملت فلسطین برای جبران کسری بودجه و مقابله با کرونا شد.

لازم به ذکر است که بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون 263 فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به ویروس کرونا مبتلا شدند. یک نفر تا این لحظه بر اثر کرونا فوت شده است.
 
جان‌باختن یکی از فرماندهان ارتش عراق بر اثر ابتلا به کرونا

وزارت دفاع عراق از جان باختن یک فرمانده ارشد ارتش این کشور به دلیل ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.
   
براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی عراق شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که سرتیپ محمدمهدی الحمدانی یکی از فرماندهان ارتش این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) جان باخته است.

عثمان الغانمی رئیس ستاد کل ارتش عراق نیز ضمن همدردی با خانواده الحمدانی، درگذشت وی را تسلیت گفته است.

محمدمهدی الحمدانی، مسئول و فرمانده لشکر پنجم ارتش عراق در استان دیاله واقع در شرق این کشور بود.
 
وزارت بهداشت عراق دیروز تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور را 69 نفر و شمار مبتلایان را نیز 1202 نفر اعلام کرد.
 
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در عمان

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عمان به 484 نفر افزایش یافت.
 
براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت بهداشت عمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با شناسایی 27 مورد جدید ابتلا به کرونا شمار مبتلایان به 484 نفر افزایش یافت.

بر این اساس، تاکنون 3 نفر بر اثر کرونا در عمان فوت کرده و 109 بیمار نیز در این کشور بهبود یافته‌اند.
 
آمار مبتلایان کرونا در روسیه به مرز ۱۲ هزار نفر رسید
 
پایگاه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد: مقامات بهداشتی روسیه اعلام کردند که با ابتلای ۱۷۸۶ نفر جدید به ویروس کرونا در روسیه در 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان به ۱۱۹۱۷ تن و تعداد جان‌باختگان به ۹۴ نفر افزایش یافته است. 
کرونا در جهان؛ از ثبت نخستین مبتلا در یمن تا عبور جان‌باختگان آمریکا از مرز 16 هزار نفر
مرکز مبارزه با ویروس کرونا در روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۸۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۱۱۹۱۷ مبتلا افزایش یافته است.

بنا بر بیانیه این مرکز، طی یک روز گذشته ۱۸ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و شمار کل فوتی‌های کرونا در روسیه ۹۴ نفر شده است.

گفتنی است شیوع کووید-19 که برای نخستین بار در دسامبر سال گذشته در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین مشاهده شد در نزدیک به 200 کشور و منطقه گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است.
انتهای پیام
captcha