هم‌افزایی نهادهای قرآنی در طرح ملی 1454
کد خبر: 3903775
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴

هم‌افزایی نهادهای قرآنی در طرح ملی 1454

جلسه هماهنگی طرح ملی قرآنی 1454 با حضور مدیران نهادهای قرآنی کشور در شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، جلسه هماهنگی طرح ملی قرآنی 1454 امروز، 19 خردادماه با حضور جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما؛ مجتبی ایزدی، مدیرشبکه رادیویی قرآن؛ عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این دیدار که برای هم‌افزایی نهادهای قرآنی کشور و در محل شبکه قرآن برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: امسال طرح ملی قرآنی 1454 متفاوت با سال‌های قبل و با محوریت آیات کاربردی قرآن کریم حول محور خانواده و آرامش برنامه‌ریزی شده و در طول شبانه‌روز با بخش‌های متنوعی از جمله آشنایی با مفاهیمی که مردم به صورت روزمره با آن ارتباط دارند، پخش خواهد شد. همچنین، بخش‌های نمایشی و ارتباط زنده با مراکز استان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های این طرح خواهد بود.

وی افزود: در این طرح ملی، شبکه‌های سیما شامل شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، کودک، افق و آموزش روزانه 20 دقیقه را متناسب با رویکرد محتوایی و ساختار هر شبکه به این طرح ملی اختصاص می‌دهند.

شیخ‌اکبری بیان کرد: امسال با توجه به شرایط کنونی کشور در مورد بیماری کرونا، برنامه‌ریزی برای استفاده از فضای مجازی و پخش برنامه در شبکه‌های اینترنتی انجام شده است. همچنین، از ظرفیت کلاس‌های مجازی دارالقرآن در حوزه آموزش مفاهیم استفاده خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اظهار کرد: در این طرح برای مقطع سنی کودک و نوجوان تدابیر خاصی برای بیان مفاهیم کاربردی در این مقطع سنی درنظر گرفته شده است.

همچنین ایزدی، مدیر رادیو قرآن نیز در این جلسه بر اهمیت کاربردی بودن موضوعات قرآنی برای عموم مردم تأکید کرد و گفت: امسال رادیو قرآن برنامه صبحگاهی با موضوع مفاهیم و نمایش‌نامه‌های قرآنی متناسب برای شنوندگان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه عصرگاهی در 55 دقیقه به موضوع حفظ موضوعی آیات منتخب قرآن به همراه ترجمه مفاهیم و واژگان آیات و بیان تکنیک‌های روش حفظ می‌پردازد، تصریح کرد: شبکه‌های رادیویی دیگر نیز همسو با رادیو قرآن مانند رادیوهای پیام، فرهنگ، ایران، ورزش و گفتمان در این طرح ملی حضور خواهند داشت.

در این دیدار، مهدی قره شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با بیان اینکه جذابیت رمز موفقیت طرح ملی 1454 است، گفت: از مهمترین اهداف این طرح، نگاه مهارت‌آموزی و بالا بردن درک مردم از مفاهیم قرآنی است.

در ادامه، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان خرسندی از پخش طرح ملی 1454 در شبکه‌های سیما، ضمن تأکید بر موضوعات کاربردی گفت: باید جنبه‌های ترویجی مانند استفاده از هنر خوشنویسی، شعر و نمایش با هدف کاربردی بودن موضوعات قرآنی و جلب رضایت مردم در دستور کار قرار گیرد.

یادآور می‌شود، طرح ملی ، قرآنی 1454 از روز 31 خردادماه با محوریت آیات کاربردی و موضوعی قرآن کریم با محوریت خانواده و سبک زندگی آغاز و با هماهنگی تمام شبکه‌های سیما، صدا و سیمای مراکز استان‌ها و نهادهای قرآنی کشور در 32 استان کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha