ضرورت احیای فرهنگ بسیجی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی
کد خبر: 3937064
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم:

ضرورت احیای فرهنگ بسیجی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم اظهار کرد: امروزه باید فرهنگ بسیجی در حوزه فرهنگی و اجتماعی احیا و در مقابل هجمه‌های دشمن مقاومت شود. آیا بدون حضور بسیج فتح‌الفتوح‌ها در حوزه سازندگی پدید می‌آمد؟ رهبر معظم انقلاب به همین دلیل فرمودند که دشمن، قدرت بسیج را شناخته است؛ لذا سعی می‌کند در آن نفوذ کند.

حسین نصیرزاده، فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم

به گزارش خبرنگار ایکنا، وبینار «بسیج مظهر خدمت، وحدت، ایستادگی و پیشرفت» امروز سه‌شنبه ۴ آذرماه برگزار شد. متن سخنان حسین نصیرزاده، فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، در ادامه می‌آید: 

نیازمندیم که نه تنها در حوزه بسیج بلکه در حوزه انسانی به این موضوع فکر کنیم که ذات وجودی ما در دنیا چیست و هدف خداوند از خلق و رجعت ما به سوی خود چیست؟ وقتی انسان به فلسفه به وجود آمدن خود فکر می‌کند، مسیر و راهبردی را که برای وی در نظر گرفته شده تحلیل می‌کند و اگر تاکنون در مسیرش به کندی عمل کرده است، از این پس شتاب خواهد گرفت.

در دهه مبارکه فجر فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و راهبردهایی که حضرت امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی در نظر گرفته را مورد توجه قرار می‌دهیم. در هفته دفاع مقدس، عملکرد و رشادت‌هایی که در دوره جنگ تحمیلی وجود داشته را ارزیابی می‌‌کنیم تا متوجه شویم که اگر زمان دیگر چنین اتفاقی برای نظام رخ دهد، نیازمند چه ظرفیت‌های جدیدی هستیم. این نکات از این باب بود که ما بسیجیان ذات وجودی خود را به صورت فلسفی بدانیم.

شبهه پایان بسیجی با پایان جنگ

امروزه شبهات زیادی را به ادامه حیات بسیج در نظام اسلامی وارد می‌کنند که خیلی‌ها از روی نادانی در حوزه مطالعاتی، برخی از روی غرض‌ورزی و برخی از روی برنامه‌ریزی این شبهات را وارد می‌کنند و از جمله معتقد هستند که هدف از تشکیل بسیج صرفاً برای دوره جنگ تحمیلی بوده است؛ لذا با پایان جنگ، بسیجی هم تمام شده است؛ این موضوع در میان برخی باعث ایجاد شبهه شده است، اما بسیج در هر زمانی و در حوادث گوناگون پس از انقلاب اسلامی منشأ اثر و خدمات ارزنده‌ای بوده و این خدمات کما فی السابق ادامه دارد.

بعد از جنگ تحمیلی تلاش زیادی کردیم که وارد عرصه‌هایی شویم که حضرت امام(ره) برای ما تعریف کرده بودند، اما سؤال این است که آیا بسیجی که پیشتر جانفشانی کرده بود، به راستی توانسته است در این عرصه‌ها ورود کند. بعد از جنگ تحمیلی عده‌ای می‌گفتند که شما به دلیل جنگ تحمیلی خسته هستید و بهتر است مدتی استراحت کنید و ما خودمان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اقدام خواهیم کرد. از اینجا عرصه بر بسیج تنگ شد و شرایط جامعه تغییر کرد.

بعد از جنگ تحمیلی وقتی برگشتیم متوجه شدیم بسیاری از حوزه‌های سیاسی و اقتصادی پر شده است. وقتی به شهر برگشتیم مشاهده کردیم که عده‌ای در مسند نهادهای فرهنگی شهر هستند که علاقه‌ دارند مردم را از آن فرهنگ دوره دفاع مقدس و تفکر بسیجی و انقلابی دور کنند؛ بنابراین شرایط برای ما سخت شد و در همین‌جا مقام معظم رهبری تأکید کردند که نباید جنگ فرهنگی را فراموش کنیم؛ لذا باید بصیرت داشته باشیم و متوجه شویم که چه اتفاقی در دوره بعد از جنگ تحمیلی افتاد.

بسیج و سنگرهای خالی اقتصادی

بسیج باید تلاش کند همانند دوره جنگ تحمیلی، سنگرها را فتح کند. آیا آن بسیج امروزه نمی‌تواند در حوزه‌های اقتصادی به کمک مردم بشتابد؟ حضرت امام(ره)، بسیج را برای همه عرصه‌ها تشکیل داده بودند اما جریانات معاند بیرونی و داخلی مانعی برای حضور بسیج در بخش‌های مختلف هستند در حالی‌که قطعاً حضرت امام(ره) موافق نبودند که ما بعد از جنگ تحمیلی، سنگر را خالی کنیم.

بسیج کوتاه نیامده است و امروز افتخار ما این است که بسیج سنگر را خالی نکرده است و اگر این حضور و این توانایی نبود، چه بسا که خبری از انقلاب اسلامی نبود و این همان چیزی است که دشمن می‌خواست. دشمن بعد از جنگ تحمیلی منتظر بود که رفتار سیاسی انقلاب اسلامی را تغییر دهد، اما دفاع رهبر از تفکر امام خمینی و تفکر بسیجی، دشمنان را عقب راند و امروزه بسیاری از سنگرها از سوی بسیجیان در حال فتح شدن است. بسیج آمده بود که در همه حوزه‌ها اثرگذار باشد و مشاهده کرده‌ایم در هر جایی که بسیج جانانه حضور داشته است شاهد پیروزی و سرافرازی بوده‌ایم.

هدف دشمن از نفوذ در بسیج

آیا اگر تفکر بسیجی نبود بعد از هشت سال دفاع مقدس، امروز کشور اسلامی ما با نگاه لیبرالیستی می‌توانست در حوزه بازدارندگی، در مقابل جهانخواران و استکبار جهانی ایستادگی و از جبهه مقاومت دفاع کند؟ ما از زمان شکل‌گیری، سنگرهای زیادی را فتح کرده‌ایم و امروز باید فرهنگ بسیجی در حوزه فرهنگی و اجتماعی احیا و در مقابل هجمه‌های دشمن مقاومت شود. اگر حضور بسیج نبود آیا این همه فتح الفتوح در حوزه سازندگی پدید می‌آمد؟ رهبر معظم انقلاب به همین دلیل فرمودند که دشمن، قدرت بسیج را شناخته است، لذا سعی می‌کند در بسیج نیز نفوذ پیدا کند؛ لذا باید از این شجره طیبه مراقبت کنیم تا جریان دفاع از نظام سست نشود. هدف نفوذ در بسیج، بی‌انگیزه کردن بسیجیان است تا این چنین القا شود که دشمن تمام ارکان اقتصادی و فرهنگی را در اختیار گرفته است و دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید.

هفته بسیج فرصتی برای بالندگی دوباره است و امروز ما خوشحالیم و با همه وجود سرباز ولی امر مسلمین جهان هستیم. مقام معظم رهبری هم با تمام توان از این شجره طیبه دفاع کرد. لذا افتخار می‌کنیم که توانسته‌ایم دشمن را به زانو دربیاوریم. امروز دشمن در حوزه فرهنگی و اقتصادی در حال درگیری تمام‌عیار با بسیج است. دشمن هر آنچه حربه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود را به میدان آورد، اما دیگر جرئت نکرد که حربه نظامی را به میدان بیاورد؛ لذا شما بسیجیان باید به این توانایی خود افتخار کنید.

هفته بسیج برای ما یک نشاط و توانمندی مجدد است؛ لذا باید همه توان خود را برای یک حرکت انقلابی همانند روزهای اول انقلاب به کار بگیریم. هیچ هدفی به راحتی محقق نمی‌شود. آن روزها همسنگران ما در خاکریزها با کمترین امکانات از انقلاب اسلامی با تفکر بسیجی دفاع کردند؛ لذا امروز بر ماست که در صحنه‌هایی که دشمن با نفوذ خود در هر روز یک توطئه جدید را رقم می‌زند با هوشمند و آمادگی پای کار باشیم.

انتهای پیام
captcha