تحقق پلیس تراز انقلاب اسلامی در سایه تمسک به قرآن ممکن می‌شود
کد خبر: 3941278
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
حجت‌الاسلام سید‌علیرضا ادیانی:

تحقق پلیس تراز انقلاب اسلامی در سایه تمسک به قرآن ممکن می‌شود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با تأکید بر اینکه تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی در سایه تمسک به قرآن و معارف عترت و ولایت میسر می‌شود، گفت:‌ نیروی انتظامی که می‌خواهد در تراز انقلاب اسلامی باشد، بدون شناخت و تدبر و انس با قرآن هرگز به جامعه مطلوب قرآنی نمی‌رسد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در افتتاحیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که امروز سه‌شنبه 25 آذرماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را با همه وجود شکر‌گزاریم که در نظام سراسر نورانی، قرآنی، نبوی و علوی و فاطمی زندگی می‌کنیم. از امام معصوم(ع) سؤال کردند: «بهترین عصر کدام عصر است؟ جواب فرمودند: «دوران ابرار».
 
وی افزود: خدا را شکر در این دوران زندگی می‌کنیم. درود خدا و فرشتگان و ائمه بر ارواح همه شهدا و روح بلند و بزرگوار امام عظیم‌الشأن که همه این انوار مرهون مجاهدت و اخلاص و تلاش‌های بی‌نظیر و از خود گذشتگی و فداکاری بی‌بدیل اوست. یکی از آن نعمت‌های بی‌بدیل که به برکت نفس قدسی و ملکوتی امام نصیب ملت ایران شد. این است که به برکت انقلاب اسلامی سفره قرآن برای همه سطوح جامعه پهن شد. پرچم بعد از امام به دست کسی افتاد که خود تربیت یافته قرآن است هیچ‌کس به اندازه مقام معظم رهبری جلسات و برنامه‌های قرآنی در برنامه‌های خود اختصاص نداده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: میراث پیامبر رحمت(ص) قرآن است، وزانت قرآن از تمام عالم بیشتر است. خدای متعال می‌فرماید: «شما چه می‌دانید که من چه بر پیامبرم نازل کرده‌ام. از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین اسباب، بزرگترین معجزه را خدا بر پیامبر خود نازل کرده است. همه شرق و غرب عالم، بلکه تمام جن و انس هم جمع شوند، نمی‌توانند مثل قرآن بیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی خطاب به نیروهای ناجا تصریح کرد: آن‌چیزی که از شما مطالبه می‌کنم، این است که فرهنگ «انس با قرآن» و تلاوت روزانه قرآن را باید فرهنگ کنیم. اگر ما هر روز ۵۰ آیه از قرآن بخوانیم، بعد از یک مدت احساس نورانیت دل و ذهن قرآنی پیدا می‌کنیم و بعد از مدتی به مقام تدبر در قرآن می‌رسیم و آیاتی را که تلاوت می‌کنیم در زندگی می‌بینیم و در اثر آن نورانیت، توکل به خدا بسیار می‌شود.

مهجوریت اهل بیت‌(ع)؛ مهجوریت قرآن
وی بیان کرد:‌ کتاب‌الله و عترت این دو میراث گران‌سنگ پیامبر(ص) است. تمام قرآن ولایت است. مگر نه همان پوستی است که اهل صفین در مقابل امیرالمومنین(ع) بر سر نیزه کردند، کاغذ و مرکب است، نور و قرآن ناطق امام علی(ع) است. عترت و ولایت ثقل کبیر است؛ ثقل اصغر دانستن عترت غلط است. مهجوریت اهل بیت(ع) مهجوریت قرآن را در بر داشته است.

عزت مسلمانان درسایه قرآنی بودن آنان است
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با تأکید بر اینکه هر کشور اسلامی که از قرآن دور بیافتد، تسلط دشمنان برای او مهیا و دشمنان بر آن ملت مسلط می‌شوند، گفت: این است که بسیج همه قوای شیطانی شکل می‌گیرد، برای اینکه نظام اسلامی بسط و گسترش پیدا نکند.
 
حجت‌الاسلام ادیانی اظهار کرد: نیروی انتظامی که می‌خواهد در تراز انقلاب اسلامی باشد بدون شناخت و تدبر و انس با قرآن هرگز به جامعه مطلوب قرآنی نمی‌رسد. باید با روش‌های ابتکاری، جذاب، خلاق، کار فرهنگی قرآنی انجام بدهیم. آن چیزی که انسان را سیراب می‌کند قرآن و سیره اهل بیت‌(علیهم السلام) است؛ باید جامعه را در کنار دریای قرآن و اهل بیت ببریم.
انتهای پیام
captcha