مساجد مراکز فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند
کد خبر: 3950319
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

مساجد مراکز فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح امام محله در مساجد استان و اهداف برگزاری این طرح، گفت: تبدیل مسجد به‌عنوان محور فعالیت هر محله با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محلات از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به اجرای طرح امام محله در مساجد استان و اهداف برگزاری این طرح، اظهار کرد: با اجرای این طرح به‌دنبال آن هستیم که مساجد در هر محله محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد و این طرح در کلان به‌دنبال برنامه‌ریزی محله‌ای است تا با کمک گرفتن از روحانی مسجد هسته تحول محله که از نخبگان آن محل تشکیل شده، کار‌ها پیش برود.

وی با بیان اینکه طرح امام محله در مسیر تقویت وضعیت فرهنگی جامعه شکل گرفته است، افزود: هدف از اجرای این طرح بازیابی نقش واقعی مسجد و رسیدن این مکان فرهنگی و مذهبی به کارکرد‌های واقعی خود منطبق بر معیار‌های مسجد تراز اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: تبدیل مسجد به‌عنوان محور فعالیت هر محله با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محلات از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای طرح امام محله در مسیر اهداف مقام معظم رهبری و شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

وی افزود: همکاری مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی با این اداره در اجرای طرح یاد شده به‌ویژه طرح‌های فرهنگی و دینی در مساجد مورد تأکید است.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان اظهار کرد: با اجرای این طرح، امام محله باید به مباحث و مسائل مختلف فرهنگی پرداخته و در مسیر حل مشکلات و حل و فصل آن تلاش کند.

انتهای پیام
captcha