ایجاد انگیزه مضاعف در رتبه‌داران جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3973008
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
دو نفر از رتبه‌داران مطرح کردند؛

ایجاد انگیزه مضاعف در رتبه‌داران جشنواره ملی قرآن دانشجویان

تشویق به فعالیت در زمینه‌های مذهبی و گله‌مندی از فاصله بین اعلام برندگان تا دریافت جوایز از مهم‌ترین نظرات دو نفر از شرکت‌کنندگان در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان بود.

ارسالی/ایجاد انگیزه در مسیر شناساندن اسلام در جشنواره ملی دانشجویان

سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشته‌ها و بخش‌های مختلف طی سال 1399 برگزار و صبح امروز، سوم خردادماه، اختتامیه آن به‌منظور معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف برپا شد. در ادامه با دو تن از رتبه‌آوران این دوره از جشنواره آشنا می‌شویم.

حمیده حقیری، رتبه اول بخش فناوری در رشته ایجاد کانال‌های مجازی به خبرنگار ایکنا گفت: کانال «وصال» در پلتفرم تلگرام با موضوعات مذهبی، زندگینامه شهدا، صحیفه سجادیه، مفاهیم آیات قرآن، آیه‌گرافی و ... تحت مدیریت اینجانب است.

وی با 24 سال سن، ساکن تهران، فارغ‌التحصیل مقطع لیسانس رشته شیمی‌دارو از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران است، افزود: از سال 94 ویژه بیان سیره شهدا در پیام‌رسان اینستاگرام صفحه داشتم و دلیل آن فرموده مقام معظم رهبری مبنی فعالیت در فضای مجازی به عنوان سرباز جنگ نرم است. از ابتدا تصمیم گرفتم حرکتی در فضای مجازی داشته باشم که شخصی نباشد، چون متأسفانه الان همه صفحات درباره روزمره خود فرد صاحب‌صفحه است. تصمیم گرفتم که در این فضا مفید باشم. زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این مسئله خیلی برایم ارزش داشت.

حقیری با بیان اینکه کانالش هم‌اکنون 20K عضو دارد، درباره جشنواره ملی دانشجویان گفت: از طریق یکی از دوستانم با جشنواره آشنا شدم، هم در رشته کانال و هم در رشته پی دی اف درباره شهدا شرکت کردم. به نظرم به واسطه این جشنواره‌ها دیگران هم تشویق می‌شوند که در این زمینه‌ها و حوزه‌ها کار کنند، دیده شدن، عامل انگیزه‌بخشی برای ادامه فعالیت است.

وی در پاسخ به این سؤال که فضای فعالیتی که ایجاد کرده‌اید، چقدر توانسته تأثیرگذار باشد؟ بیان کرد: دخترهای بسیاری پیام دادند که بعد از خواندن پیام‌های کانال، در رعایت پوشش اسلامی مصمم‌تر شدند، همچنین افرادی بودند که اظهار کردند که بعد از خواندن مطالب منتشر شده، ترغیب به ترک گناه شدند و دیگر سمت آن نرفتند. افراد بسیاری هم بودند که همکاری کردند و متن‌ها و مطالب فرستادند و بسیار مشتاق شده بودند که آنها نیز این روند را در فضای مجازی داشته باشند.

فاصله اعلام برندگان تا دریافت جایزه، لطف جایزه را از بین برده است

همچنین الهام معزی، دانشجوی دکتری فقه و حقوق دانشگاه تهران که در رشته حفظ پنج جزء قرآن موفق به کسب عنوان نخست شده است در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: هدفم از شرکت در این مسابقات، تثبیت محفوظاتم بود و در رشته حفظ پنج جزء شرکت کردم. این حافظ قرآن که 35 سال سن دارد و دارای فرزندی یک‌ساله است، افزود: حفظ را از 10 سالگی شروع کردم و در 20 سالگی حافظ کل قرآن شدم.

وی با اشاره به راه درست تشویق دانشجویان به حفظ قرآن اظهار کرد: نخست باید اهمیت توجه به قرآن شناسانده شود که چه گنج‌های نهفته‌ای دارد، راه تشویق این است. باید بدانند که چه تأثیرات خاصی در زندگی دارد. پیش از این بیشتر در رشته قرائت و ترتیل شرکت می‌کردم و از دانش‌آموزی در مرحله کشوری رتبه داشتم؛ اما تاکنون در مرحله ملی اول نشده بودم، ولی در مرحله ملی در رشته قرائت و ترتیل رتبه اول را کسب کرده بودم.

معزی افزود: اینکه تلاش کردند علی رغم شیوع بیماری کرونا و قرنطینه‌ها امسال هم جشنواره برگزار شود جای تشکر دارد. در جشنواره حضوری تقدیر و تشکر از رتبه‌های برتر همان زمان انجام می‌شود، ولی در مجازی این زمان خیلی طولانی شد، شش ماه طول کشیده و لطفش از بین رفته است.

انتهای پیام
captcha