برنامه دانشگاه فرهنگیان برای برگزیدگان جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 4162324
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
غیاثی‌ندوشن بیان کرد:

برنامه دانشگاه فرهنگیان برای برگزیدگان جشنواره ملی قرآن دانشجویان

رئیس سی‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور بیان کرد: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته در دانشگاه فرهنگیان از برگزیدگان جشنواره برای توسعه فعالیت‌ها و ترویج معارف قرآنی در دانشگاه بهره خواهیم برد.

سعید غیاثی ندوشن رئیس دانشگاه فرهنگیان

سعید غیاثی‌ندوشن، رئیس سی‌وهفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی این دانشگاه گفت: یکی از ویژگی‌های این جشنواره استقبال زیاد و پرشور دانشجومعلمان بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: خوشبختانه مقوله ترویج فرهنگ قرآنی و خوانش تربیتی که از فعالیت‌های قرآنی می‌شود، برای تربیت و پرورش معلمان حائز اهمیت فراوانی است.

غیاثی‌ندوشن افزود: بر همین اساس ما جشنواره قرآن و عترت دانشجویان را از این حیث به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم اختتامیه این جشنواره که در سطح مطلوبی برگزار شد، آغاز راهی برای توسعه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان در راهبرد کلان و اساسی خود پرداختن به امور قرآنی را در صدر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی قرار داده است، اظهار کرد: تعیین‌سطح قرآنی دانشجویان از امور دانشگاه فرهنگیان بوده است. این امر یکی از پیشنیازها برای رسیدن به 12 شایستگی مبتنی بر شش ساحت، است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی که همکاران ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه انجام داده‌اند، دانشجویانی که دستاوردهایی در عرصه حفظ و تلاوت قرآن به دست آورده‌اند در سطوح مختلف به کار گرفته خواهند شد، به عنوان مثال برنامه‌ریزی خواهد شد تا این افراد در محیط‌های خوابگاهی حضور یافته و به ترویج فرهنگ قرآنی کمک شایانی کنند.

غیاثی‌ندوشن در پاسخ به این سوال که برای برگزیدگان امتیاز ویژه‌ای از سوی دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته خواهد شد یا خیر، گفت: همان امتیازی که برای سایر دانشجویان در جشنواره‌های دیگر قائل بوده‌ایم برای دانشجویان این جشنواره نیز در نظر داریم. ضمن اینکه در حوزه دانشگاه فرهنگیان با یک نگاه ویژه و برنامه‌ریزی فرهنگی که صورت گرفته این افراد برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و ترویج معارف قرآن در دانشگاه بیشتر مد نظر قرار خواهند گرفت. 

وی با تأکید بر اینکه برای برگزیدگان برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده است، گفت: حضور این افراد در بین دیگر دانشجویان می‌تواند کمک شایانی به گرایش سایر دانشجویان به مفاهیم قرآنی را به دنبال داشته باشد. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که دریافت رتبه در جشنواره قرآنی می‌تواند امتیازی برای دانشجومعلمان در طرح رتبه‌بندی در آینده به همراه داشته باشد؟ گفت: با توجه به اینکه دانشجومعلم‌ها تعهد خدمت دارند به تبع برای آنها امتیازاتی برای رتبه‌بندی در نظر گرفته خواهد شد. هر امتیازی که دانشجومعلم در طول دوران تحصیل به دست بیاورد ذیل نظام‌نامه جامعِ تربیتی مصوب در نظر گرفته می‌شود؛ خود این نظام‌نامه با نظام رتبه‌بندی معلمان پیوند خورده است. 

غیاثی‌ندوشن در پایان از جهاددانشگاهی و ایکنا که در برگزاری جشنواره همراهی خوبی داشته‌اند، قدردانی کرد و افزود: لازم است از همراهی وزارت بهداشت، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم و سایر عزیزان قدردانی کنم. همچنین تشکر ویژه‌ای از مسئولان استان آذربایجان غربی به ویژه استاندار و سایر عزیزانی که در برگزاری جشنواره سی و هفتم ما را یاری کردند، دارم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha