توجه به موضوع علم و قرآن در جشنواره‌های دانشجویی
کد خبر: 4179055
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
عباس شیراوژن بیان کرد:

توجه به موضوع علم و قرآن در جشنواره‌های دانشجویی

معاون فرهنگی ـ دانشجویی وزیر بهداشت در جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها گفت: اضافه کردن رشته‌های علمی و قرآنی به جشنواره‌ها و برگزاری نشست‌هایی با این موضوع، نگاه به موضوع علم و قرآن را گسترده‌تر می‌کند.

توجه به موضوع علم و قرآن در جشنواره‌های دانشجویی

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها بعدازظهر امروز نهم آبان‌ماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های دانشگاهی کشور، به میزبانی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار شد.  

در بخشی از این نشست عباس شیراوژن، معاون فرهنگی - دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی با اشاره به هتاکی‌های صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم در هفته‌های اخیر گفت: همه مسلمانان می‌خواهند بر اساس وظیفه ادای دینی به این موضوع داشته باشند و به مقابله با این حرکت بپردازند، ما نیز اگر در جشنواره امسال یک رویکرد کمی و ‌کیفی در مورد قرآن کریم داشته باشیم به وظیفه خودمان عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه باید یک رویکرد کمی و یک رویکرد کیفی داشته باشیم، افزود: پیشنهاد کمی من در مورد جشنواره رشد عددی مخاطبان است، هیچ اشکالی ندارد اگر همین‌جا روی یک عدد به توافق برسیم، حتی اگر این عدد بلندپروازانه باشد، ایرادی ندارد. 

شیراوژن تصریح کرد: از جهت محتوایی نیز دو مسیر پیش روی ما قرار گرفته است که یکی از اینها از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ بود، این شورا از ما خواسته است تا به موضوع علم و قرآن هم‌ توجه کنیم. این کار را می‌شود در قالب رشته‌هایی همچون قرآن و سلامت، قرآن و علوم انسانی و ... در جشنواره دنبال کرد. 

معاون فرهنگی – دانشجویی وزیر بهداشت اظهار کرد: همچنین می‌توان سلسله‌نشست‌هایی را نیز ‌‌در دو بازه زمانی هفته قرآن و ‌دانشگاه یا هفته وحدت حوزه و دانشگاه تعریف کرد و به بحث علم و قرآن پرداخت. 

وی به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور و میزبانی وزارت بهداشت از این جشنواره در سال آینده اشاره و اظهار کرد: پیشنهاد من این است که دانشجویان بین‌الملل نیز در این جشنواره حضور داده شوند، ما امسال در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت این کار را کرده‌ایم. 

شیراوژن همچنین به ارائه پیشنهاد اضافه کردن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره ملی قرآن و عترت سال آینده اشاره و اظهار کرد: بحث اساتید و کارکنان و حضور آنها در جشنواره ملی قرآن هم بحث مهمی است که می‌تواند در مورد توجه قرار بگیرد. این جشنواره راهی برای همراهی بهتر آنها با فعالیت‌های قرآنی است.

معاون فرهنگی – دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در جشنواره داخلی خود مسابقات قرآن کارکنان و اساتید را نیز دارد، گفت: ما در سال‌های گذشته شاهد حضور حدود پنج درصد اساتید در جشنواره بوده‌ایم، در سال‌های گذشته از بین ۲۱ هزار استاد دانشگاه، ۹۰۰ نفر در جشنواره بودند. 

وی در ادامه پرداختن به مباحث روز را از دیگر مباحثی که در جشنواره قرآنی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، برشمرد و گفت: در کنار بحث قرآن و علم که به آن اشاره شد، می‌توانیم در جشنواره قرآنی به مباحث‌ دیگری همچون فلسطین پرداخته شود و ردپای این مسائل را در جشنواره ببینیم.

شیراوژن بیان کرد: گاهی وقت‌ها در موضوعات و مناسبات قرآنی یک سری عناوین‌ را اضافه می‌کنیم که فقط گذاشته باشیم، در صورتی که باید عناوینی گذاشته شود که دانشجویان با قرائت آن به بینش جدیدی در آن حوزه برسند. مقام معظم رهبری تأکید داشته‌اند که فعالیت‌های از این دست یا اندیشه دینی یا گرایش انقلابی را افزایش دهد، لذا فعالیت‌های قرآنی باید به همین نحو باشد. در کنار این باید معارف قرآنی را نیز مورد توجه قرار دهیم، نباید بگذاریم فعالیت‌های قرآنی سکولار شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha