رقابت بانوان در مسابقه ادعیه قرآنی دانشگاه ام‌البنین(س) کربلا
کد خبر: 3973575
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

رقابت بانوان در مسابقه ادعیه قرآنی دانشگاه ام‌البنین(س) کربلا

مسابقه ادعیه قرآنی دانشگاه مجازی ام‌البنین(س) وابسته به آستان مقدس عباسی در کربلا با مشارکت حدود ۲۳۰ متسابق به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، علی البیاتی، رئیس بخش امور فرهنگی آستان مقدس عباسی گفت: دومین مسابقه ادعیه قرآنی با شعار «فإنی قریب» از سوی بخش مطالعات قرآنی آستان عباسی و با هدف آشنایی با دعاهایی که در قرآن کریم وارد شده است، برگزار شد و در نوع خود بی‌نظیر بود چرا که در داخل و خارج عراق شبیه این مسابقه بسیار کم برگزار شده است.

وی افزود: چنین مسابقاتی از اهمیت ویژه‌ای در زندگی اجتماعی انسان مسلمان برخوردار است به خصوص برای کسانی که به دلیل مشغولیت زیاد، نمی‌توانند کل قرآن را حفظ کنند.

وی افزود: در این مسابقه که به صورت مجازی برگزار شد، ۲۳۰ بانوی متسابق از ۱۲ استان عراق و همچنین از سایر کشورها چون سوریه، لبنان، عربستان، کویت و سوئد مشارکت داشتند.

البیاتی ادامه داد: در گزینش بانوان شرکت‌کننده که به صورت صوتی انجام شد، ۷۷ متسابق توانستند نمره کامل یعنی ۱۰۰ را دریافت کنند، لذا کمیته تخصصی بانوان همه این افراد را به طور مساوی رتبه اول اعلام کرد.

وی در پایان اظهار کرد: به این دلیل که فقط ۳ جایزه برای برترین رتبه‌ها در نظر گرفته شده بود، کمیته تخصصی بانوان به قید قرعه سه نفر را برای دریافت جایزه معرفی کرد که اسامی آنها عبارت است از: رغد حامد از بغداد، رقیه عبدالحسین از بغداد و نظمیه عبدالله از کرکوک.
انتهای پیام
captcha