برگزاری نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های قرآنی کرمانشاه
کد خبر: 3975002
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

برگزاری نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های قرآنی کرمانشاه

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های قرآنی کرمانشاه با حضور مدیران قرآنی ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی استان خبر داد و اعلام کرد: این نشست روز ۱۲ خردادماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و به بررسی ساماندهی امور قرآنی و تشکیل کمیته قرآنی استان به‌منظور جلوگیری از موازی کاری‌ها خواهد پرداخت.

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های قرآنی کرمانشاه و اجرای طرح بشارت در استان خبر داد و اظهار کرد: این نشست با حضور مدیران قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی کرمانشاه در محل سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز چهارشنبه، ۱۲ خردادماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست همچنین ضرورت اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ قرآنی، افزود: تلاش جدی مجموعه‌های قرآنی باید در مسیر نشر و گسترش قرآن باشد.

کرمیان تصریح کرد: از دیگر اهداف برپایی این نشست بررسی راهکار‌های گسترش فرهنگ قرآنی با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌هاست چرا که قرآن و مفاهیم آن از تأثیرگذارترین امور است.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه درخصوص هم‌افزایی و تعامل سه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و تبلیغات اسلامی استان، گفت: امیدواریم تا حاصل مشارکت و همکاری ادارات کل یاد شده گسترش و احیای امور قرآنی در استان کرمانشاه و کشور باشد.

وی در خصوص تشکیل کمیته قرآنی استان نیز اظهار کرد: در نشست پیش‌رو موضوع یاد شده با حضور اعضاء به بحث و تبادل نظر گذاشته و به مسائل مرتبط با آن پرداخته خواهد شد.

کرمیان در پایان درخصوص اجرای طرح بشارت و همکاری ادارات قرآنی استان درخصوص چگونگی اجرای آن، افزود: طرح بشارت با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در کرمانشاه برگزار خواهد شد و این طرح در استان با محوریت حفظ جزء ۲۹ قرآن کریم طی سال‌جاری است.

انتهای پیام
captcha