رژه حشد الشعبی در هفتمین سالگرد صدور فتوای جهاد
کد خبر: 3976290
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

رژه حشد الشعبی در هفتمین سالگرد صدور فتوای جهاد

در هفتمین سالگرد تأسیس گروه حشد الشعبی که با فتوای آیت‌الله سیستانی در عراق شکل گرفت، این گروه رژه بزرگی را با حضور رزمندگان، تجهیزات زرهی و هواپیما‌های بدون سرنشین خود برگزار خواهد کرد.

به گزراش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، یک منبع عراقی روز سه‌شنبه  جزئیاتی از  رژه پیش روی نیروهای حشد الشعبی در عراق به مناسبت هفتمین سالگرد تأسیس این گروه را بیان کرده است. این سالگرد مصادف با صدور فتوای جهاد کفایی از جانب مرجع عالی‌قدر آیت‌الله سیستانی برای مقابله با داعش است که در پی آن حشد الشعبی شکل گرفت.

این منبع تصریح کرده است که رژه در پایان ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد و تنها حشد الشعبی در آن حاضر خواهد شد. این گروه از بغداد به استان دیاله در شرق عراق خواهد رفت تا در پادگان اشرف، نیروها، تجهیزات و سلاح‌های جدید خود را به نمایش بگذارد.

این منبع اشاره کرده است که بیش از 20 هزار رزمنده به علاوه تجهیزات زرهی جدید و هواپیماهای بدون سرنشین در این رژه شرکت خواهند داشت.

پادگان اشرف جایی است که پیش‌تر در دوران جنگ تحمیلی، محل حضور منافقین بود. منافقین در سال 2013 پس از آنکه دولت عراق حضور آن‌ها را در این کشور غیرقانونی دانست، پادگان اشرف و عراق را ترک کردند.

 

انتهای پیام
captcha