از بندرعباس تا کوهستک با کاروان قرآنی انقلاب + عکس
کد خبر: 4032856
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
گزارش ایکنا از اولین روز حضور قاریان و حافظان قرآن در جنوب کشور

از بندرعباس تا کوهستک با کاروان قرآنی انقلاب + عکس

اعضای پنجمین کاروان قرآنی انقلاب ضمن حضور در پایگاه شکاری خلبان قرآنی شهید خسرو عبدالکریمی بندرعباس و حضور در منزل خیر قرآنی شهر کوهستک به برگزاری محافل انس در این شهرها پرداختند.

از بندرعباس تا کوهستک با کاروان قرآنی انقلاببه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به بندرعباس، اعضای پنجمین کاروان قرآنی انقلاب یازدهم بهمن‌ماه در پایگاه شکاری خلبان قرآنی شهید خسرو عبدالکریمی بندرعباس، حضور یافتند تا یکی دیگر از محافل این کاروان را با حضور امیر هادیان، جانشین نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، ریاست عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی، ناخدادوم رضا اژدر، رئیس مرکز قرآن و عترت نیروی دریایی ارتش، خانواده و همسر شهید عبدالکریمی و همچنین حضور قاریان بین‌المللی و جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و دریایی ارتش با اجرای محمدرضا پورمعین، پیشکسوت قرآنی در مقر حافظان آسمان ایران برگزار کنند.

در ابتدای این برنامه محسن حیدریان، فرمانده پایگاه شکاری خلبان شهید عبدالکریمی طی سخنانی اظهار امیدواری کرد تا قدوم کاروان قرآنی انقلاب برای این پایگاه همراه با خیر و برکت باشد و سپس حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی، آیاتی از قرآن کریم را به زیبایی تلاوت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد قاضی، ریاست اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی طی سخنانی گفت: حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند: حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه؛ از دنیاى شما محبت سه چیز در دل من نهاده شده است؛ یکی تلاوت قرآن و دیگری نگاه به چهره پیامبر(ص) و انفاق در راه خدا.

وی افزود: در این روایت سه نکته مورد توجه بهترین بانوی عالم است که چه خوب است ما هم به آن‌ها در زندگی عمل کنیم. ما وقتی به قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که قرآن درباره خودش می‌فرماید که شکی در این کتاب نیست و این کتابی محکم است. در سوره یاسین می‌بینیم که این حدیث حضرت زهرا(س) وجه عینی پیدا می‌کند. در همان اوایل این سوره می‌خوانید، قرآن هم حکمت‌آموز است و هم کلامی محکم است. قرآن دستورالعمل هدایت، شفا و دستوری است که شکی بر آن نیست و لذا مجری خوب می‌خواهد. حضرت زهرا(س)، حضرت رسول(ص) را به دلیل اینکه مجری خوبی برای قرآن در این عرصه بود، دوست داشتند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی با بیان اینکه یک راه در عالم راه مستقیم است و آن راه قرآن است که انبیا، شهدا و صالحان ادامه دادند، گفت: اگر در قرآن می‌خوانیم خدایا ما را به راه راست هدایت کن یعنی همان راه ولایت را به ما نشان بده. امروزه صراط مستقیم ولایت است. از این جهت است که حضرت زهرا (س) می‌فرماید: نگاه به رسول خدا را دوست دارم، چراکه ایشان صراط مستقیم است.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) فرمود اگر دنیا را می‌خواهید، قوام و استواری دین و دنیا شما به یک فرمول با چهار دستورالعمل بستگی دارد. اول اینکه علم اول و آخرین قرآن است و لذا این دستورالعمل مهم نباید متروک باشد. یکی از فلسفه‌های کاروان قرآنی این است که قرآن از مهجوریت درآید.

اجرای گروه تواشیح بلدالامین بخش دیگری از این محفل قرآنی بود. بعد از آن امیر مهدی هادیان، جانشین نیروی هوایی ارتش طی سخنانی ضمن گرامی‌داشت روز نیروی هوایی گفت: امامین انقلاب قرآن را به لحاظ ظرفیت، ماهیت و جامعیت تنها راه و نیاز تامین مادی و معنوی بشر در مسیر تعالی زندگی می‌دانند. قرآن تنها کتاب تربیت، اخلاق، معنویت و معرفت فردی نیست، بلکه دربردارنده آموزه‌های اجتماعی و سیاسی و در امور حاکمیتی جامعه بر مبنای استقلال، آزادی و ظلم‌ستیزی است.

وی افزود: قیام‌های تاریخی اسلام وقتی مورد بررسی قرار می‌گیرد از جمله قیام عاشورا به تمام معنی برای تجدید حیات قرآن بوده است که ملت شریف ایران اسلامی به تاسی از نهضت اسلامی برای حاکمیت قرآن و تشکیل حکومت قرآنی به رهبری امام راحل برپا شد و امروز به عنوان ام‌القرای جهان اسلام است.

جانشین فرمانده نیروی هوایی گفت: راز ماندگاری انقلاب اسلامی در برابر تمامی مشکلات، تحریم‌ها و پیروزی در مقابل دشمنان اسلام تاسی به مکتب اهل بیت (ع) است و نیروی هوایی ارتش در کنار سایر نیرو‌های مسلح میهن اسلامی به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های تولید امنیت پایدار و قدرت بازدارندگی این افتخار را دارند که در ادامه راه سرافرازان هشت سال دفاع مقدس این پرچم را بالا نگه دارد و بتواند آنچه که رهبر معظم از کارکنان نیرو‌های مسلح انتظار دارند به ثمر برساند.

پایان‌بخش اولین برنامه کاروان قرآنی انقلاب در بندرعباس تلاوت سعید پرویزی، قاری بین‌المللی بود و سپس از همسر شهید عبدالکریمی و همچنین زینب فیضی حافظ کل قرآن کریم تقدیر شد.

به گزارش ایکنا، کاروان قرآنی انقلاب بعد از آن، شهر بندرعباس را به مقصد کوهستک ترک کرد تا دومین محفل قرآنی خود را برگزار کند. محفلی که با حضور شیفتگان و علاقه‌مندان به قرآن در منزل یکی از خیران قرآنی این منطقه برگزار شد. در این محفل نیز سعید پرویزی و حمیدرضا احمدی وفا اجرای تلاوت داشتند. همچنین اجرای برنامه پرسش و پاسخ از زینب فیضی حافظ کل قرآن کریم یکی از بخش‌های این محفل بود که پاسخ‌ها و آمادگی وی حیرت مستمعین را برانگیخت.

در خلال این برنامه، حامد رجبی، حافظ کل قرآن اهل کوهستک آیاتی از قرآن کریم را به زیبایی و به صورت ترتیل تلاوت کرد. اجرای گروه تواشیح بلد الامین و تلاوت آیات سوره آل عمران توسط احمد ناصحی، قاری شهر کوهستک بخش‌های دیگری از این برنامه بود.

پایان‌بخش اولین روز کاروان قرآنی انقلاب ورود به جاسک با استقبال بی‌نظیر نیرو‌های مسلح به خصوص نیروی دریایی ارتش و مردم این شهر از کاروان قرآنی بود. نثار فاتحه و تقدیم گل به شهدا و تلاوت آیاتی از قرآن توسط حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان بخشی از مراسم استقبال از کاروان قرآنی انقلاب در شهر جاسک بود.

انتهای پیام
captcha