توسعه محافل انس همراه با آموزش قرآن را خواستاریم
کد خبر: 4034158
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
امام‌جمعه اهل سنت کوهستک:

توسعه محافل انس همراه با آموزش قرآن را خواستاریم

امام جمعه اهل سنت شهر بندری کوهستک با تاکید بر اینکه برپایی محافل قرآنی بسیار امید‌بخش است گفت: برپایی آن صبغه اسلامی را به جامعه می‌بخشد و در تبیین مبانی قرآنی انقلاب تأثیر دارد و ما خواستار توسعه آن هستیم.

محمد گلزاری، امام‌جمعه اهل سنت شهر بندری کوهستک در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اثر حضور قاریان برجسته و بین‌المللی در مناطق کم‌برخوردار و برگزاری جلسات و محافل قرآنی گفت: همانطور که همه می‌دانیم قرآن کریم نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت. اصل انقلاب اسلامی برای پیروز شدن و بعد از آن ایجاد ساختار‌های لازم برای تمشیت امور، براساس آیات قرآن بود.

وی افزود: براساس سنت و سیره پیامبر تشکیل حکومت دینی یکی از خواسته‌ها و مطالبات دین و قرآن کریم است.

امام‌جمعه اهل سنت شهر بندری کوهستک با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات و محافل قرآنی در تبیین مبانی انقلاب اسلامی نقش دارد و باعث می‌شود تا نگاهی متفاوت به نظام و حاکمیت اسلامی شود و امید‌ها را بیشتر کند، اظهار کرد: امیدواریم چنین حرکاتی در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد.

یادآور می‌شود، شهر بندر کوهستک با چهار هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شمال شهر بندر سیریک و ۱۳۵ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد که یکی از بنادر زیبا و معروف جنوب کشور است که هرساله میزبان قرآنیان کشور در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف است و امسال نیز کاروان قرآنی انقلاب یازدهم بهمن‌ماه وارد کوهستک شد تا یکی دیگر از محافل قرآنی خود را برگزار کند. محفلی که با حضور شیفتگان و علاقه‌مندان به قرآن در منزل یکی از خیران قرآنی این منطقه برگزار شد. در خلال این برنامه با حضور قاریان بین‌المللی اعزامی از تهران، حامد رجبی، حافظ کل قرآن اهل کوهستک آیاتی از قرآن کریم را به صورت ترتیل تلاوت کرد. اجرای گروه تواشیح بلدالامین و تلاوت آیات سوره آل عمران توسط احمد ناصحی، قاری شهر کوهستک بخش‌های دیگری از این برنامه بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha