نقش پررنگ استاد حسین علمی در ایجاد شور قرآنی در محافل
کد خبر: 4052389
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
نکوداشت حاج حسین علمی/1

نقش پررنگ استاد حسین علمی در ایجاد شور قرآنی در محافل

محمدجواد کاشفی، قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: استاد حاج حسین علمی در ایجاد شور قرآنی به‌ویژه در مشهد و حتی کشور، نقش بسیار پر رنگی داشتند.

محمدجواد کاشفی، قاری بین‌المللی قرآنمحمدجواد کاشفی، قاری بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، به مناسبت نکوداشت حاج حسین علمی، پیشکسوت قرآنی مشهدی، اظهار کرد: آشنایی من با این استاد عزیز به اوایل دهه 70 در غالب محافل علمی، باز می‌گردد. در حقیقت ایشان از زمانی به شهرت رسیدند که استاد حاج جواد فروغی بودند و در آن زمان در مسجد الزهرا(س) سمزقند واقع در خیابان خواجه ربیع جلساتی داشتند و استاد جواد فروغی که یکی از جوانان قرآنی اوایل دهه هفتاد و از شاگردان ایشان نیز بود و در این سال‌ها در کشور معروفیت و در برنامه‌های متعددی نیز پیدا کرد.

وی بیان کرد: در حقیقت استاد علمی یکی از فعالان دهه 60 و 70 در حوزه فعالیت‌های قرآنی بودند و در محافل پر رونق و خوبی حضور داشتند و یکی از خصوصیات ایشان می‌توان به خوش اخلاقی و خوش برخوردی ایشان با اطرافیان خود اشاره کرد، همچنین ایشان از قدرت خوبی برای جذب نوجوانان و جوانان به قرآن نیز برخوردار بودند و همچنین توانمندی خاصی در اجرای برنامه‌ها نیز داشتند.

قاری بین‌المللی قرآن بیان کرد: اجرای خوب ایشان باعث شده بود که نهادهای قرآنی در شهرهای مختلف از ایشان برای اجرای برنامه‌های قرآنی دعوت می‌کردند و ایشان نیز در غالب تیمی این دعوت‌ها می‌پذیرفتند و برنامه‌های آن‌ها را اجرا می‌کردند.

کاشفی گفت: با وجود اینکه من با اساتید دیگری همکاری داشتم اما باید بگویم که در بحث آموزش از ایشان بهره‌مند شده‌ام. به هر حال ایشان صاحب جلسه آموزش بودند و به نوعی سبک آموزشی داشتند که به صورت خصوصی و عمومی جلسات قرآنی را برگزار می‌کردند.

وی تأکید کرد: همچنین باید بگویم که ایشان فردی معنوی، عاشق قرآن، عاشق جوانان و نوجوانان قرآنی و بسیار دوست داشتنی و پر انرژی بودند و مهارت خاصی در اجرای برنامه‌های قرآنی داشتند و با توجه به معروفیت خاصی که در دهه 70 پیدا کرده بودند معمولاً جلسات قرآنی مهمی که در مسجد کرامت، مهدیه تهران و ... برگزار می‌شد از ایشان به عنوان استاد و مجری دعوت و استفاده می‌کردند و در سال‌های بعد نیز به عنوان داوری مسابقات قرآنی از ایشان دعوت به‌عمل می‌آمد.

این قاری بین‌المللی قرآن اظهار کرد: در واقع ایشان با توجه به کهولت سنی که دارند نیاز به توجه ویژه‌تر و بهتری دارند، زیرا ایشان در زمان فعالیت‌های خود در بحث ایجاد شور قرآنی و به‌ویژه در مشهد و حتی در کشور نقش بسیار پررنگی داشتند و به نظر می‌رسد که از این دست تقدیرها و تجلیل‌ها برای ایشان به جاست و همچنین لازم است از ایشان حمایت‌هایی نیز صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha