زمانی برای تجدید عهد
کد خبر: 4086185
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
چرا زیارت اربعین / ۸

زمانی برای تجدید عهد

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه آنچه که بشریت از هدایت دارد به برکت خون امام حسین(ع) و ایثار و فداکاری یاران ایشان است، گفت: زیارت اربعین، تجدید عهد است تا انسان عهد خود را با امام تجدید کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قمحجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت زیارت اربعین گفت: در احادیث آمده که یکی از نشانه‌های انسان مؤمن، زیارت اربعین است؛ چه از راه دور و چه از راه نزدیک انسان آن را با اخلاص و صفای باطن بخواند، بسیار مورد عنایت است.

وی با یادآوری یکی از فرازهای زیارت اربعین اظهار کرد: در یکی از فرازهای زیارت اربعین آمده که سیدالشهدا(ع) خون گلوی خود را برای اینکه بندگان خدا را  از جهالت، گمراهی و سردرگمی نجات دهد، داد؛ یعنی حضرت هرچه داشت فدا کرد و جان عزیزش را در طبق اخلاص گذاشت تا اینکه بندگان را از گمراهی نجات ببخشد، این اوج سعادت است که انسان این را بداند که امامی داشت و دارد که برای هدایتش تا این مرتبه از ازخودگذشتگی حرکت کرده و پیش رفته است.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه آنچه که بشریت از هدایت دارد به برکت خون امام حسین(ع) و ایثار و فداکاری یاران ایشان است، اضافه کرد: زیارت اربعین، تجدید عهد است تا انسان عهد خود را با چنین امامی تجدید کند و در حقیقت زیارت مذکور، پیوند با اهداف سیدالشهدا(ع) و آستین همت بالا زدن برای ادامه دادن راه حضرت است.

رصاف ادامه داد: وقتی امام از خون خود برای هدایت انسان‌ها گذشته، طبیعی است که ما هر کاری برای هدایت انسان کنیم و در این مسیر هر چقدر زجر بکشیم، چیزی محسوب نمی‌شود و ناقابل است. ایشان کودک شش ماهه و سه ساله خود را برای هدایت انسان‌ها آورده است و این همه زجری که اهل بیت امام حسین(ع) کشیدند در مسیر هدایت انسان‌هاست لذا هر کسی در تشکیلات اباعبدالله(ع) کاری را انجام دهد در حقیقت دارد در مسیر هدایت انسان‌ها کار انجام می‌دهد و حتماً بی جواب نیست بنابراین همه باید در تشکیلات حضرت سهم داشته باشیم و فرقی نمی‌کند آن کار بزرگ یا کوچک باشد.

وی با تصریح اینکه همه باید بدانند هر کسی در مسیر اربعین چه با پیاده‌روی چه خواندن زیارت‌نامه چه از دور سلام دادن چه راه‌اندازی مراسم چه خیرات کردن بیاید، در این مسیر بی جواب نیست، افزود: این در مسیر هدایت حرکت کردن است که انسان هم خودش هدایت خواهد شد و هم باعث هدایت دیگران می شود؛ این مسیر سراسر نور و هدایت است لذا بدانیم که زیارت اباعبدالله(ع) به ویژه در روز اربعین بسیار انسان را رشد می‌دهد.

انتهای پیام
captcha