ورود شهرک‌نشينان به مسجدالاقصی براساس شريعت يهود ممنوع است
کد خبر: 4112398
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
خاخام یهودی:

ورود شهرک‌نشينان به مسجدالاقصی براساس شريعت يهود ممنوع است

«مئیر هیرش»، خاخام یهودی و رهبر جنبش یهودی «ناتوری کارتا» تصریح کرد: ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی براساس احکام شریعت یهود ممنوع است.

خاخام یهودی: براساس تورات، ورود به مسجدالاقصی ممنوع است

به گزارش ایکنا؛ «مئیر هیرش»، خاخام یهودی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی و در واکنش به یورش «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی گفت: می‌خواهم به نمایندگی از یهودیان بگویم که دین یهودی به طور کامل ورود به این مسجد را رد می‌کند.

وی افزود: شریعت یهود این موضوع را به طور کامل مردود می‌داند و با آنچه در تورات نوشته شده، تناقض دارد.

هیرش با اشاره به اینکه «بن گویر» اصلا یهودی نیست، ابراز کرد: ما برای جهان اسلام توضیح می‌دهیم که آنچه این فرد انجام داد با دین یهود منافات دارد و بیانگر ما نیست، بلکه اهانت به جهان یهودیت است و نمی‌تواند به نمایندگی از ما حرف بزند.

این خاخام یهودی اضافه کرد: کارهایی که دولت نتانیاهو می‌کند به نیابت از خودشان است و به نیابت از یهودیان نیست.

مئیر هیرش تأکید کرد: یورش به مسجدالاقصی با تمام احکام شریعت یهود و تمام تصمیمات خاخام‌های یهودی ممنوع است.

وی اضافه کرد: ما همیشه علیه این افراد صحبت می‌کنیم، نه فقط امروز، زیرا دین یهود با این موضوع مخالف است و جایز نیست فردی که ادعای یهودی بودن دارد بیاید و کارهایی انجام دهد که با احکام شریعت یهود منافات دارد.

این خاخام یهودی با تأکید بر این که کابینه جدید اسرائیل، صهیونیستی است و ارتباطی با شریعت یهود ندارد، گفت: «تمام جهان فکر می‌کند که نظام حاکم بر اسرائیل یهودی هستند، این در حالی است که آن‌ها یهودی نیستند و ارتباطی به این سرزمین ندارند، بلکه آنها(صهیونیست‌ها) باید این سرزمین را ترک کنند و همه چیز را مانند قبل از 1948 میلادی به فلسطینیان برگردانند».

ناتورای کارتا یک اقلیت یهودی ارتدوکس حریدی ضد صهیونیزم است که در سال ۱۹۵۳ میلادی تشکیل شد. از این گروه به نام سازمان اتحاد یهودیان ضد صهیونیسم نیز یاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha