توصیف خاخام یهودی از زندگی در خطرناکترین محل اسکان جهان
کد خبر: 4190890
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

توصیف خاخام یهودی از زندگی در خطرناکترین محل اسکان جهان

خاخام یهودی ارتدوکس با بیان اینکه یهودیان در کشورهای مسلمان در صلح و آرامش زندگی می‌کنند، سرزمین‌های اشغالی فلسطین[اسرائیل] را خطرناک‌ترین مکان برای اسکان یهودیان در جهان توصیف و تأکید کرد: مسلمانان در طول تاریخ همواره ناجی ما بوده‌اند و رژیم صهیونیستی در تأمین امنیت یهودیان شکست خورده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، الحنان بیک خاخام معروف ارتدوکس در انگلستان براین باور است که یهودیان در خارج از [اسرائیل] در صلح و آرامش زندگی می‌کنند درحالی که اراضی اشغالی فلسطین مکانی خطرناک برای اسکان یهودیان به حساب می‌آید و  رژیم صهیونیستی در تأمین امنیت یهودیان شکست خورده است.

وی در عین حال تأکید می‌کند که یهودیان ارتدوکس با صهیونیسم مخالف هستند.

 الحنان بیک با اشاره به اینکه 36 سال است که در انگلستان زندگی می‌کند، گفت: به دور دنیا سفر کنید و در نهایت خواهید دید که درحال حاضر خطرناک‌ترین مکان برای یک یهودی اسرائیل(فلسطین اشغالی) است.

این خاخام یهودی که از اعضای جنبش «ناتوری کارتا» و مخالف صهیونیسم است می‎گوید:  صهیونیسم کاملاً با باور یهودیان در تضاد است و یهودیان ارتدوکس همیشه مخالف صهیونیسم و ​​تشکیلات اسرائیل بوده‌اند و منتظر نابودی آن هستند.

الحنان بیک صهیونیسم را «خیانت به خدا» توصیف کرد و می‌افزاید: تأسیس دولت اشغالگر به طور کلی «خیانت به خدا است و در نهایت با شکست مواجه خواهد شد».

وی در میان سخنان خود گفت: در طول 75 سال گذشته چند کشور تأسیس شده است؟ آیا توجه کرده‌اید که همه کشورهایی که تأسیس شده‌اند در صلح زندگی می‌کنند اما تنها جایی در جهان که یک روز هم صلح در آن وجود ندارد اسرائیل است.

این خاخام ارتدوکس در مورد نقش مسلمانان در زندگی یهودیان در طول تاریخ گفت: ما در بسیاری از نقاط جهان مورد آزار و اذیت قرار گرفتیم و مسلمانان در طول تاریخ ما را نجات دادند و مکانی ایده‌آل برای زندگی به ما دادند.

وی ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه مسلمانان می‌خواهند همه یهودیان را نابود کنند و به دریا بیندازند را «بیهوده» توصیف کرد.

الحنان بیک در ادامه با رد یهودی‌ستیزی در بین مسلمانان گفت: هر کس کمی از تاریخ اطلاع داشته باشد می‌داند که یهودیان در کشورهای اسلامی زندگی شگفت‌انگیزی داشتند و ما به عنوان یهودی در اکثر نقاط جهان مورد آزار و اذیت بودیم و مسلمانان همیشه ما را از این آزار و اذیت نجات داده‌اند.

وی تأکید کرد که جوامع یهودی در کشورهای اسلامی از جمله مراکش، تونس، الجزایر، ایران، ترکیه و یمن در صلح و آرامش کامل زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha