ظرفیت جشنواره قرآنی مالزی برای میزبانی از کشورهای بیشتر
کد خبر: 4116863
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
مشاور رئیس بنیاد رستو بیان کرد:

ظرفیت جشنواره قرآنی مالزی برای میزبانی از کشورهای بیشتر

حکمت الله بابو صاحب با بیان اینکه انتظار می‌رود سال‌های آینده در این جشنواره شاهد حضور هنرمندان بیشتری باشیم، گفت: الجزایر، مراکش و جمهوری آذربایجان کشورهایی هستند که می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

سمت راست، مشاور رئیس بنیاد رستو و سمت چپ کریمی، رایزن فرهنگی ایران در

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی، جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو با همکاری جمهوری اسلامی ایران در پوتراجایا مالزی در حال برگزاری است.

این نمایشگاه که بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کووید-19 برگزار شده فرصتی را برای هنرمندان مالزیایی، ایرانی، ترکیه‌ای و عراقی به وجود آورده تا آثار خود را با محوریت قرآن به معرض نمایش عموم بگذارند.

حکمت الله بابو صاحب، محقق اسلامی سنگاپور و مشاور رئیس بنیاد رستو در مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن ابراز رضایت از حضور در این جشنواره و دیدن آثار هنرمندان ایرانی و مالزیایی گفت: یکی از کارهایی که در طول دوران پژوهش‌هایم انجام دادم ترجمه قرآن به زبان انگلیسی بود.

وی افزود: در این جشنواره آثاری قوی به نمایش گذاشته شده است. متأسفانه به دلیل شیوع کووید-19 این نمایشگاه تعطیل شده بود اما حالا شاهد برگزاری مجدد آن هستیم.

این دکترای اصول فقه و معارف در ادامه تصریح کرد: نقطه ضعف این جشنواره تعداد کم شرکت‌کنندگان بین‌المللی است. انتظار می‌رود که در سال‌های آینده شاهد حضور هنرمندان سایر کشورهای اسلامی باشیم. الجزایر و مراکش کشورهایی هستند که می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

مشاور رئیس بنیاد رستو گفت: قرآن فقط برای خواندن نیست بلکه باید در درون انسان‌ها نهادینه شود. ما در بنیاد رستو معتقد هستیم که می‌توان به این حوزه ورود کرد زیرا مشکل از اینجا ریشه می‌گیرد که ما به قرآن عمل نمی‌کنیم. 

وی با اشاره به برنامه‌های آتی این بنیاد در مالزی گفت: بنیاد رستو در نظر دارد تا دو سال آینده بخش‌هایی مانند کافه قرآنی، باغ قرآنی، مزرعه قرآنی و دهکده قرآنی نیز داشته باشد برای مثال کافه قرآنی می‌تواند در مورد غذاها و مواد خوراکی که در قرآن به آن اشاره شده متمرکز باشد.

وی افزود: دهکده قرآنی به معنای تبدیل کردن آیات قرآن به تصویر است. برای مثال آیاتی از سوره مبارکه بقره را می‌توان به تصویر کشید و در واقع دهکده قرآنی به نوعی قرآن تصویری است.

بر اساس صحبت‌های این مشاور، از دیگر برنامه‌های بنیاد رستو در این پروژه برگزاری دوره‌های آموزشی در ارتباط با آماده‌سازی غذا با توجه به قرآن و سنت است. وی گفت: دوره‌هایی آموزشی در ارتباط با فیزیولوژی اعضای بدن، مانند قلب، بیماری‌ها و داروهای مربوطه، و راهکارهای ارائه شده در قرآن و سنت برای درمان این بیماری‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی با ابراز تأسف از اینکه مسلمانان در حال دور شدن از قرآن هستند افزود: ما در حال تلاش هستیم تا مطمئن شویم مردم ارتباط خود را با قرآن حفظ می‌کنند.

او همچنین از ایران به دلیل پذیرش شرکت در جشنواره نیز تشکر کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که علاقه زیادی به این نوع رویدادها نشان می‌دهد.

بابو صاحب در پاسخ به سؤالی در مورد حضور ایران در این رویداد گفت: بر اساس آنچه من از فرهنگ و تاریخ ایران می‌دانم، شاید تنها یک درصد از ظرفیت هنری این کشور اینجا نمایش داده شده زیرا ایران از نظر هنر و هنرمند کشوری بسیار غنی است.

 وی در پایان در مورد حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره گفت: مطمئن هستم که این جشنواره نمی‌تواند تمام آثار هنرمندان ایرانی و هنرشان را پوشش دهد. هنر هنرمندان ایرانی بسیار عالی و ارزشمند است، البته این شناخت را دارم که هنرمندان ایرانی در مسائل دیگری مانند موسیقی اسلامی و تواشیح نیز صاحب سبک هستند. البته کار من در این نمایشگاه شناسایی و معرفی آثار خوب را در حوزه هنر اسلامی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha