شرکت 960 دانش‌آموز استثنایی کردستان در طرح «سودای بندگی»
کد خبر: 4124676
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

شرکت 960 دانش‌آموز استثنایی کردستان در طرح «سودای بندگی»

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان گفت: 960 دانش آموز دوره ابتدایی استثنایی استان در طرح معنوی سودای بندگی به منظور آموزش عملی وضو و نماز شرکت کردند.

آموزش نماز به دانش‌آموزان استثنایی

طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اهمیت توجه به امر نماز و گسترش فرهنگ آن در مدارس گفت: در راستای تبیین و نهادینه کردن فرهنگ انسان ساز نماز و نمایان‌سازی جلوه تمام‌نما از مظاهر بارز دینی و معنویت طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان برگزار شد.

وی افزود: در طرح «سودای بندگی» نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده می‌شود.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان کرد: همه اعمال انسان بر اساس نماز به عنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود. اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی با برشمردن نماز به عنوان یکی از نهادهای تربیتی دینی که جلوه تمام نمای مظاهر دینداری و معنویت است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

محمدی گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

وی با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی یادآور شد: ترویج و گسترش فعالیت های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

یادآور می‌شود؛ اجرای طرح «سودای بندگی» از اول آبان ماه آغاز و تا اواخر بهمن‌ماه در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان کردستان ادامه داشت.

انتهای پیام
captcha