ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی راه‌حل درمان ناهنجاری‌ها است
کد خبر: 4132234
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
امام جمعه کلیبر:

ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی راه‌حل درمان ناهنجاری‌ها است

امام جمعه کلیبر ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه را چاره راه برای رفع ناهنجاری‌ها و کج رفتاری‌ها در جامعه مطرح کرد و گفت: اقامه نماز یکی از واجبات الهی است که در صورت ترویج نمازخوانی در جامعه از بروز هرگونه کج رفتاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

حجت الاسلام رشادی، امام جمعه کلیبر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی، امام جمعه کلیبر، امروز، 19 فروردین ماه، در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان کلیبر، ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه را چاره راه برای رفع ناهنجاری‌ها و کج رفتاری‌ها در جامعه مطرح کرد و گفت: اقامه نماز یکی از واجبات الهی است که در صورت ترویج نمازخوانی در جامعه از بروز هرگونه کج رفتاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: مسئله نماز و نمازخوانی مختص یک فرد یا افراد محدودی نیست و باید تمام آحاد مختلف مردم به اقامه این فریضه الهی اهتمام داشته باشند و در ترویج این فریضه در بین افراد جامعه احساس مسئولیت کنند.

رشادی، ضمن تقدیر از اقدامات مهم مسئولان این شهرستان در ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی گفت: نباید کارهای انجام شده در حوزه نماز و فرهنگ نمازخوانی مانع از بهبود کیفیت و اقدامات بیشتر در این زمینه شود چرا که عمل به این فریضه الهی جزو واجبات دینی و از ثواب‌های اخروی است.

امام جمعه کلیبر، اهمیت فریضه نماز را در احادیث، روایات و قرآن بسیار بالا برشمرد و افزود: کم توجهی به این فریضه الهی در حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی اصلاً قابل قبول نخواهد بود.

وی همچنین ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای عبادت و بندگی مومنان ذکر کرد و گفت: از این فرصت باید علاوه بر ترویج فرهنگ نماز در جامعه به برگزاری مراسم شبی با قرآن و نشست‌های قرآنی در مساجد و… اهتمام ویژه داشته باشیم.

میرحسین بهادری، فرماندار کلیبر نیز در این جلسه نماز را اساس و زیربنای شخصیت انسان برای پرورش اخلاق اسلامی مطرح کرد و گفت: ایران اسلامی در سایه اعتقاد به نماز و سایر واجبات شرعی توانسته در مقابل دشمنان پیروز شود.

وی وجود افراد باتقوا و با ایمان را رمز موفقیت آرمانها و اهداف والای انقلاب در خارج از مرزها مطرح کرد.

امام جمعه کلیبر با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار و تابستان و حضور مسافران و گردشگران در مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان کلیبر بر لزوم باز بودن نمازخانه‌های بین راهی و اماکن گردشگری برای اقامه نماز مهمانان و مراجعه کنندگان تأکید کرد و گفت: باید در اسرع وقت اقدام لازم نسبت به واگذاری زمین و شروع عملیات ساخت و ساز مکان‌های شناسایی شده برای احداث نمازخانه‌های بین راهی انجام شود.

انتهای پیام
captcha