مبارزه با رژیم صهیونیستی تا آزادسازی قدس ادامه خواهد یافت
کد خبر: 4134097
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
در راهپیمایی روز قدس در بغداد تاکید شد؛

مبارزه با رژیم صهیونیستی تا آزادسازی قدس ادامه خواهد یافت

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در راهپیمایی روز قدس در بغداد عراقی‌ها را حامل پیام امام حسین(ع) در آزادی‌خواهی و ظلم ستیزی خواند و دبیر کل جنبش النجباء نیز بر اتحاد مقاومت عراق با فلسطینیان در مقابله با اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، بغداد، پایتخت عراق امروز صحنه راهپیمایی مردم به مناسبت روز جهانی قدس بود.

شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت النجباء عراق در مراسم روز جهانی قدس در عراق تاکید کرد که این جنبش خود را از تحولات فلسطینی جدا نمی‌داند و عرصه مقاومت امروز یکپارچه شده است.

وی تاکید کرد: روز جهانی قدس به همگان ثابت کرد که مسئله فلسطین از یادها نمی‌رود.

شیخ الکعبی با بیان اینکه امت اسلامی خیانت و مزدوری بیگانه و سازش را نمی‌پذیرد، گفت: مواضع ما در عراق در قبال آرمان فلسطین ثابت باقی می‌ماند و عملیات اخیر علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که بنیان این رژیم از خانه عنکبوت سست‌تر است.

دبیر کل جنبش النجباء با تاکید بر اینکه این جنبش با گروه‌های فلسطینی ید واحده در برابر دشمن است، گفت: سلاح ما یکی و آرمان ما یکی است.

شیخ الکعبی همچنین به سفیر آمریکا در بغداد درباره دخالت‌هایش در امور عراق هشدار داد و گفت: مقاومت رفتارهای سفیر آمریکا را برنمی‌تابد و مخالفت خود را با وجود هر گونه پایگاه آمریکایی در بغداد اعلام می‌دارد.

وی افزود: آمریکای اشغالگر باید بداند که نیروهایش هدفی مشروع خواهند بود و ما در هر وجب از خاک عراق آنها را غافلگیر می‌کنیم و دوران سلطه‌گری آمریکا تمام شده و برگشتی ندارد.

زیاد النخاله، دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین نیز که در عراق به سر می‌برد، طی نطقی در این مراسم تاکید کرد که قدس مدافع دین، تاریخ و صلح است.

مقاومت عراق خطاب به فلسطینیان: سلاح و آرمان ما و شما مشترک است/آماده

وی گفت: کسانی که تصور می‌کنند که نبرد فلسطینیان متوقف می‌شود در توهم به سر می‌برند. آنها به مبارزه ادامه می‌دهند حتی اگر آزادی فلسطین یک هزار سال به طول انجامد.

این مقام جهاد اسلامی گفت: امروز گروه‌های مقاومت در هر کجا حمایت خود را از قدس اعلام می‌کنند. عراق قلب امت اسلامی است و ما درک می‌کنیم که حضور امروزشان در حمایت از ملت فلسطین چه معنایی دارد.

وی خطاب به عراقی‌ها گفت: شما بهترین مدافعان حق و حامل پیام امام حسین(ع) در رد ظلم و دفاع از آزادی‌خواهی هستید.

انتهای پیام
captcha