هیئت عربستانی به فلسطین سفر می‌کند
کد خبر: 4170965
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

هیئت عربستانی به فلسطین سفر می‌کند

منابع آگاه اعلام کردند هیئتى از عربستان اين هفته به فلسطین سفر خواهد کرد و قرار است در اقدامی که از زمان اشغال قدس بی‌سابقه است، از مسجدالاقصی دیدن کند.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، یک مقام فلسطینی روز یکشنبه به رویترز گفت که در بحبوحه تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به یک توافق عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی که ممکن است شامل امتیازاتی برای فلسطینی‌ها باشد، یک هیئت سعودی قرار است این هفته با محمود عباس، رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

این مقام افزود: سرپرستی این هیئت بر عهده نایف بن بندر السدیری، فرستاده غیرمقیم سعودی به فلسطین که ماه گذشته منصوب شد، خواهد بود.

همچنین یک منبع آگاه فاش کرده است که خواسته‌های تشکیلات خودگردان فلسطین از عربستان سعودی اجرای طرح صلح در ازای عادی‌سازی روابط با اسرائیل است. این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: اساس موضع فلسطین که به رهبری عربستان سعودی اعلام خواهد شد، اجرای طرح صلح عربی و درخواست تبدیل عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل متحد است.

گیلعاد اردان، نماینده رژیم اشغالگر در سازمان ملل متحد جمعه گفت که امضای توافق عادی‌سازی با عربستان به انزوای فلسطینی‌ها کمک و آنها را تنها می‌کند.

اردان در مصاحبه‌ای که از کانال کان وابسته به سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گفت که مجموعه خواسته‌های ارائه شده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین به عربستان سعودی مانعی برای دستیابی به توافق عادی‌سازی نخواهد بود.

این اولین سفر هيئتى عربستانی به رام الله از زمان تعیین السدیری به عنوان سفیر فوق العاده عربستان در فلسطین و سرکنسول این کشور در قدس است. این هيئت قرار است در اقدامی بی‌سابقه از زمان اشغال قدس در سال ۱۹۶۷ از مسجدالاقصی بازدید کند.

روز گذشته وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور اقدامات تحریک‌آمیز مکرر گروهی از تندروها در مسجدالاقصی را که با حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیلی انجام می‌گیرد، محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: عربستان از اقدامات مقامات اشغالگر اسرائیلی که تلاش‌های صلح بین‌المللی را تضعیف می‌کند و با اصول و هنجارهای بین‌المللی در احترام به مقدسات مذهبی مغایرت دارد، متأسف است.

وزارت خارجه عربستان سعودی در این بیانیه از اقدامات مسئولان رژیم اشغالگر که با اصول و عرف بین‌المللی مبنی بر احترام به مقدسات دینی منافات دارد، ابراز تأسف کرد. 

انتهای پیام
captcha