اسرائیل باید تجاوز به مسجدالاقصی را پایان دهد
کد خبر: 4172726
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
وزارت خارجه اردن:

اسرائیل باید تجاوز به مسجدالاقصی را پایان دهد

وزارت خارجه اردن به دنبال تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی و تعدی آن‌ها به مسجدالاقصی، خواستار پایان این تخلفات شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای و در واکنش به تعدی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تأکید کرد: ما اقدامات جنایتکارانه مداوم تندروها در مسجدالاقصی و محدودیت‌های تحمیل شده بر فلسطینی‌ها در قدس اشغالی را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل هیچ حاکمیتی بر قدس اشغالی ندارد و علاوه بر آن اختیار و صلاحیت اعمال محدودیت برای ورود به مسجدالاقصی را هم ندارد.

وزارت امور خارجه اردن در ادامه اضافه کرد: اسرائیل باید طبق قوانین بین‌المللی به تعهدات خود عمل کرده و تخلفات علیه مسجدالاقصی را متوقف کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شهرک‌نشینیان صهیونیست برای سومین روز متوالی به بهانه اعیاد یهودی با ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی، به این مکان مقدس هتک حرمت کردند.

شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست تحت حمایت شدید نیروهای امنیتی برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی وارد شدند و اقدامات تحریک‌آمیز انجام دادند.

هتک حرمت مسجدالاقصی در سومین روز اعیاد یهود موسوم به «عید العرش» انجام می‌شود.

در واکنش به این هتک حرمت‌ها، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز یکشنبه تأکید کرد که مسجدالاقصی و اسرای فلسطینی از جمله خطوط قرمز ملت فلسطین هستند و هرگز به دشمن صهیونیستی اجازه تعدی علیه آنان را نخواهند داد.

حازم قاسم تصریح کرد که کابینه تندروی کنونی رژیم صهیونیستی جنگی دینی را علیه مقدسات اسلامی و مسیحی قدس به راه انداخته و به هر شیوه‌ای به دنبال اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی جنگ و اعمال فشار علیه ساکنان قدس را با هدف کوچاندن آنان شدت بخشیده، تأکید کرد که تمام اقدامات کابینه صهیونیستی در مسجدالاقصی و اطراف آن با هدف اجرای طرح یهودی‌سازی شهر قدس انجام می‌گیرد.

یک عضو جنبش جهاد اسلامی نیز با اشاره به تعرض‌ مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تأکید کرد که ملت‌های عربی و اسلامی اکنون باید در مقابل اقدامات دشمن صهیونیستی ایستادگی کنند و در برابر هتک حرمت به این مکان مقدس سکوت نکنند.

احسان عطایا تأکید کرد که اتفاقاتی که امروز در حال وقوع است، در سایه هجمه وحشیانه علیه ملت فلسطین و در راستای یهودی‌سازی مسجدالاقصی و از بین رفتن هویت اسلامی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با یورش به مسجدالاقصی این پیام را به گوش تمام مسلمانان جهان می‌رساند که اگر دست بسته بمانند و کاری انجام ندهند، رژیم صهیونیستی اقدامات خود را تحمیل خواهد کرد.

عطایا خاطرنشان کرد که ما امروز نیاز مبرمی به بازنگری در مسئله سکوت در برابر تعرض به مسجدالاقصی داریم.

انتهای پیام
captcha