تقدیر رئیس‌جمهور عراق از پاسخ خوشنویسان به قرآن‌ستیزان
کد خبر: 4171568
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

تقدیر رئیس‌جمهور عراق از پاسخ خوشنویسان به قرآن‌ستیزان

عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق روز گذشته سه‌شنبه در دیدار با اعضای انجمن خوشنویسان عراق، از حاصل تلاش اعضای این انجمن برای کتابت مشترک قرآن کریم در پاسخ به هتک حرمت قرآن، تجلیل کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از الراشدین، عبداللطیف رشید، روز گذشته سه‌شنبه، چهارم مهر با هیئتی از انجمن خوشنویسان عراق به ریاست عبدالمنعم حسین دیدار کرد. در این دیدار نتیجه تلاش انجمن برای کتابت قرآن کریم از سوی 30 خوشنویس از استان‌های مختلف عراق به اطلاع رئیس‌جمهور عراق رسید. این اقدام که در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک صورت گرفت، از سوی رئیس‌جمهور عراق مورد تجلیل قرار گرفت.  

رشید در این دیدار با اشاره به اهمیت حفظ میراث تمدنی، تاریخی و فرهنگی عراق به ویژه در زمینه خوش‌نویسی و انواع آن بر ادامه تلاش‌ها برای ارتباط و هماهنگی میان خوش‌نویسان عرب و کُرد تأکید کرد.  

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری عراق، تصریح شده است که رشید در این دیدار، خواهان برپایی نمایشگاه‌ها و ترویج فرهنگ و هنر در عراق شده است.

وی همچنین  با اشاره به اهمیت فراگیری  خوش‌نویسی در تمامی مقاطع تحصیلی به‌ویژه دوره ابتدایی خواهان برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های منظم هنری برای برگزاری این دوره‌ها شد.

 اعضای هیئت انجمن خوش‌نویسی عراق ضمن تقدیر از رئیس‌جمهور این کشور و علاقه وافر او به فرهنگ و هنر، از تلاش خود برای احیای مکتب خوش‌نویسی بغداد خبر دادند.

بغداد در زمینه خوش‌نویسی قرآن‌‌ یکی از مهم‌ترین مراکز در جهان اسلام به شمار می‌رفته است که قرآن‌های کتابت شده در این شهر را می‌توان مرواریدی بر تارک تاج این هنر دانست. قرآن‌های کتابت شده در بغداد را امروزه می‌توان در بسیاری از موزه‌های مهم هنر اسلامی در سراسر جهان دید.

در پایان این دیدار تابلوی از آثار خوش‌نویسی اسلامی نیز به رئیس‌جمهور عراق تقدیم شد.

انتهای پیام
captcha