تقدیر آستان حسینی از کتابت گروهی قرآن کریم
کد خبر: 4179011
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹

تقدیر آستان حسینی از کتابت گروهی قرآن کریم

مرکز خوشنویسی دارالقرآن آستان مقدس حسینی از خطاطان حاضر در نمایشگاه بزرگ «نبأ عظیم» ویژه خطاطی قرآن کریم، برای کتابت گروهی قرآن کریم تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الزمان، مرکز خوشنویسی دارالقرآن آستان مقدس حسینی از نمایشگاه بزرگ «نبأ عظیم» ویژه خطاطی قرآن کریم، تجلیل کرد. این نمایشگاه از ابتدای هفته جاری با حضور خوشنویسانی از تمام استان‌های عراق آغاز به کار کرده است.

نمایشگاه «نبأ عظیم» ویژه خطاطی قران کریم از سوی خیرالدین الهادی رئیس دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی  و با حضور علی عوید مدیرکل حوزه هنری این آستان افتتاح شد.

الهادی طی سخنانی از زحمات خطاطان برای کتابت این نسخه از قرآن کریم قدردانی کرد و قول داد در خصوص این طرح که در نوع خود نخستین است، همکاری کاملی بین آستان مقدس حسینی و انجمن خوشنویسان عراق صورت خواهد گرفت و این مصحف در موزه‌ای خصوصی به نمایش گذاشته خواهد شد.

عماد الخفاجی، از خطاطان حاضر در این نمایشگاه نیز در خصوص این طرح و اهمیت آن برای خوشنویسان و خطاطان عراق و اهمیت ویژه آن در حفظ هنر خوشنویسی و کتابت قرآن در عراق سخن گفت. در حاشیه این نمایشگاه، کارگاهی هنری از سوی خطاطان حاضر در این نمایشگاه برگزار و همچنین نسخه‌ای از قرآن خطی از خطاط حبیب السعداوی به نمایش درآمد.

گفتنی است کتابت این نسخه از قرآن کریم در مدت سه ماه با نظارت عبدالمنعم خیری، رئیس انجمن خوشنویسان عراق و دستیار وی حسین الشمری و بدون هیچ‌گونه حمایت مالی از سوی دیگر نهادها به پایان رسید. این انجمن قبلاً ده‌ها نمایشگاه هنری ویژه خط و خوش‌نویسی را در بغداد و سایر استان‌های عراق ترتیب داده است.

در کنار ارائه این نسخه از قرآن کریم، همچنین تاریخچه‌ای از چاپ قرآن در عراق و همچنین اسامی خطاطان حاضر در طرح اخیر کتابت گروهی قرآن کریم نیز ذکر شده است.

انتهای پیام
captcha