برگزاری اولین دوره پیشرفته دانش‌افزایی طراحی پوشاک اسلامی ایرانی در کاشان
کد خبر: 4174110
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

برگزاری اولین دوره پیشرفته دانش‌افزایی طراحی پوشاک اسلامی ایرانی در کاشان

اولین دوره پیشرفته دانش‌افزایی طراحی پوشاک اسلامی ایرانی، از سری برنامه‌های جشنواره ملی فردخت به دو صورت حضوری و مجازی از ۱۲ مهرماه در کاشان آغاز شده است و تا ۲۷ آبان‌ماه سال جاری ادامه دارد.

دوره دانش‌افزایی طراحی پوشاک اسلامی ایرانی در کاشانمحمدرضا نجفی، دبیر چهارمین جشنواره ملی هنری، فرهنگی و دانش‌بنیان فردخت در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان از آغاز به کار اولین دوره پیشرفته دانش‌افزایی طراحی پوشاک اسلامی ایرانی با حضور هفت تن از استادان برتر و با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی در ارتقای پوشش اجتماعی‌محور در کاشان خبر داد و اظهار کرد: این دوره در قالب سه جلسه حضوری ویژه هنرجویان کاشانی، به‌علاوه چهار جلسه مجازی برای سایر هنرجویان علاقه‌مند از دیگر استان‌ها با همکاری دانشگاه‌های کاشان برگزار می‌شود و اعطای مدرک بین‌المللی از دانشگاه الزهرا(س) یکی از مزایای شرکت در این دوره است.

وی ادامه داد: اولین جلسه حضوری این دوره با حضور نیرالملوک بهروزین، مدرس دانشگاه شریعتی تهران و ربابه غزالی، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) با موضوع «الگوسازی و دوخت لباس» شامل آموزش و دوخت چادر مانتو، چادر نماز و مانتو عبایی و همچنین «طراحی لباس و مجموعه‌سازی در آن» با مباحثی مانند طراحی، زیبایی‌شناسی، ساخت مود برد و... طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۲ و ۱۳ مهرماه جاری در قالب کارگاه حضوری در دانشکده فنی و حرفه‌ای فدک کاشان برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی هنری، فرهنگی و دانش‌بنیان فردخت از برگزاری سومین جلسه حضوری این دوره با تدریس امین مفتاحی، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب با موضوع «طراحی الیاف و پارچه‌شناسی» در روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه جاری خبر داد و گفت: اولین جلسه مجازی این دوره نیز با حضور الهه پنجه‌باشی، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) در روز سه‌شنبه، ۲۵ مهرماه برگزار خواهد شد که عنوان این کارگاه، «نمادشناسی در طراحی پوشاک» است.

وی در پایان توضیح داد: جلسات مجازی دوم، سوم و چهارم این دوره با حضور فاطمه عسگری، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد تهران، روشنک داوری، عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) و مجید نامی، نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با موضوع «نرم‌افزار تخصصی ایلاستریتور در طراحی پوشاک»، «آشنایی با مدل‌های تجاری پوشاک» و «فرایند زنجیره پوشاک» در روزهای چهارم، نهم و ۲۷ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۹۲۳۵۳۹۵۱۵ تماس بگیرند و یا به آیدی fardokht_admin2@ مراجعه کنند.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha