سران رژیم صهیونیستی باید جنایتکار جنگی محسوب شوند
کد خبر: 4179589
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

سران رژیم صهیونیستی باید جنایتکار جنگی محسوب شوند

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تمام سران رژیم صهیونیستی باید جنایتکار جنگی محسوب شوند، گفت: وقاحت آنها آنقدر به اوج رسیده که جنایات را انجام می‌دهند اما فلسطین و حماس را مسئول می‌دانند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، ۱۲ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به فرازهای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: فاجعه آفرینی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در غزه در تاریخ بی‌سابقه است و اگر کمک‌های آمریکا نبود رژیم اشغالگر قدس در همان روزهای اول دچار بحران و اضمحلال می‌شد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری افزود: در طول تاریخ جنگ‌ها چند حادثه بسیار فاجعه بار مانند بمباران هیروشیما، قتل عام مردم ویتنام به دست آمریکایی‌ها داشته که طبق آمار بمبارانی که توسط رژیم اشغالگر قدس بر غزه انجام شد دو برابر بمب اتمی و کشتاری که صورت گرفت بمبارانی که زنان، کودکان و غیرنظامیان قربانیان آن بودند و یکی از فجایع بزرگ جنگی است.

وی با بیان اینکه تمام سران این رژیم منحوس باید جنایتکار جنگی محسوب شوند اضافه کرد: وقاحت آنها آنقدر به اوج رسیده که این جنایات را انجام می‌دهند اما فلسطین و حماس را مسئول آن می‌دانند.

خطیب جمعه بوشهر در ادامه گفت: صهیونیست‌ها، آمریکا و انگلیس و هر کس که از آنها دفاع می‌کند جنایتکارترین رژیم تروریست در تمام تاریخ است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری خطاب به صهیونیست‌ها گفت: جنایاتی که می‌کنید در تاریخ می‌ماند و همانطور که رهبر فرمودند پیروزی با اسلام و مردم فلسطین است اما در این شرایط مسلمین علاوه بر تجمع،  باید جنایات این جرثومه‌های فساد را افشا و کالاهای آنها را تحریم کنند آنها باید بدانند که مسلمین در جهان قدرت دارند و علمای اسلام نیز وجوب دفاع از حریم اسلام را حکم کرده و این جنایات را محکوم کنند پس لازم است علما حکم به تحریم کالاهای اسرائیل و حامیان آنها دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: مخالفت آمریکا با ایران ازکودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲  است و موضوع جدیدی نیست آمریکا به مردم ایران ظلم کرده و رژیم پهلوی و ساواک را بر مردم مسلط کرد اموال مردم را چپاول نمود و بعد از انقلاب نیز دیدید که چه کردند و نشا می دهد آمریکا زیشه‌ای با مملکت و مردم کشور ما مشکل دارد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، همچنین از دیپلماسی فعال دولت در عرصه حمایت از مردم فلسطین به ویژه وزیر امور خارجه به خاطر مواضع سریع و فعالیت آنها تقدیر کرد.

وی با گرامیداشت ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: جوانان و نوجوانان آینده ایران و اسلام هستند در این راه باید بر اساس ایمان و انقلاب در صحنه بوده و در حوزه تحصیل و علم و فناوری و رشد دادن شخصیت والای انقلابی خود تلاش کنند.

خطیب جمعه بوشهر همچنین حماسه زنان لرده را گرامی داشت و گفت: آنها زنانی بودند که در منطقه کوهستانی در کوه‌های گیسکان شهرستان دشتستان در مقابل قشون انگلیس ایستادگی کردند و درسی بزرگ به آنها دادند وی از شورای فرهنگ عمومی کشور و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا کرد روزهای هشتم نهم یا ۱۰ آبان را به عنوان روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران با نگاه به مقاومت زنان لرده ثبت کنند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه به چند نکته در مورد استان اشاره کرد و گفت: وضعیت راه آهن بوشهر به یک سرانجام رسیده و هم اکنون به مرحله آخر خود یعنی تخصیص اعتبارات از تهاتر نفتی رسیده است و درخواست کرد این اعتبارات سریع‌تر به استان بوشهر داده شود تا احداث با سرعت بیشتری آغاز شود.

وی همچنین با بیان اینکه به جوان‌های استان باید توجه شود، افزود: مردم این استان همان‌هایی هستند که در مقابل انگلیس ایستادگی کردند و زنانشان در مقابل انگلیس خوش درخشیدند و جوانانش در تمام عرصه‌ها خود را به خوبی نشان دادند پس مسئولین قدر مردم را بدانند و در استخدام جوانان هم تمام تلاش خود را به کار بگیرند جوانان نیز بدانند که میراث دار چه عظمت تاریخی هستند.

خطیب جمعه بوشهر خطاب به مسئولان استان گفت: خدمت و احترام به مردم و کارگشایی به مردم نیمی از عقلانیت مدیریتی است اگر مسئولی در خدمت مردم نباشد بهتر است که مدیر نباشد.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
captcha