شکرگزاری و خدمت صادقانه بخشی از ارکان عاقبت‌اندیشی نیک است
کد خبر: 4211487
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر:

شکرگزاری و خدمت صادقانه بخشی از ارکان عاقبت‌اندیشی نیک است

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با بیان اینکه لازم است که توجه داشته باشیم که شکرگزاری و خدمت صادقانه و بی‌منت جزو ارکان تحقق عاقبت نیکو و خیر است، گفت: انسان‌ها اگر نیت خوب و نیکو داشته باشند، عاقبت و سرانجام پسندیده‌ای را در کارنامه‌ زندگی و بندگی خود، درج و ثبت می‌کنند.

جلسه هنرمندان انقلابی

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، امروز، اول اردیبهشت‌ماه، در جمع شماری از هنرمندان انقلابی که در محل دفتر امام جمعه بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون جهان استکبار به دنبال مدیریت جنگ نرم است و یکی از گونه های جنگ نرم تهاجم هنری است و با تولید یک محصول هنری جنایت خود را توجیه و صحیح جلوه می دهند.

وی اضافه کرد: در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، با یک برنامه کارشناسانه رسانه‌ای و هنری به دنبال مظلوم نشان دادن ظلم خود هستند پس حوزه هنر به‌عنوان یکی از امور راهبردی و استراتژیک محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: تشکیل جبهه هنر متعهد و رسانه انقلابی در محور مقاومت و جهان یک هنر است که موجب جلوگیری از اسارت هنری است در این زمینه هم تولیدات خوبی داشته‌ایم، اما باید بیشتر کار شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با بیان اینکه در استان بوشهر از دیرباز هنر نقش تأثیرگذاری داشته است، افزود: فضا و جغرافیای استان و نظام روان‌شناختی مردم بر آن استوار بوده، اما دارای یک سامانه دانشی مدیریتی نبوده که بتواند به هنر کمک کند البته در دیگر استان‌ها هم این‌گونه بوده که موجب شده روند تولید هنر به‌ویژه هنرهایی که دارای تکنولوژی پیشرفته و عوامل تولید بسیار هستند دچار مشکل شوند به همین خاطر سامانه مدیریت هنر بعد از انقلاب به صحنه آمد تا در این زمینه کارگشا باشد.

وی اظهار کرد: برای فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در عرصه هنر هم باید حمایت تسهیلاتی شوند و در عرصه کارهای انقلابی، نهادهای انقلابی باید از هنرمندان حمایت کنندو از سویی بازاریابی و بازارسازی محصولات هنری نیز انجام گیرد تا تحولاتی ایجاد شود.

رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: هم‌اکنون وارد مرحله جدیدی از تحولات جامعه شده ایم پس کارهای هنری تنها نباید محدود به جغرافیای استان و ایران باشد بلکه از افق استان و ایران می‌توان به تحولات جهانی نگاه کرد و با کارهای هنری عرصه مختلفی را پیش روی جهان باز کرد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری اضافه کرد: باید تاریخ هنر بوشهر را نشان داده و سامانه جامع اقتصاد را ایجاد کنیم زیرا نیاز به تحول در این عرصه است و باید با تلاش و تدبیر این مسیر را پیش ببریم. قبل از ورود کار هنری به صحنه ابتدا نقد و بررسی آن انجام شود تا کار هنری باکیفیت‌تری عرضه شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در شرایط کنونی در جغرافیای کلان جهانی شاهد اسارت هنر به دست سران جهان استکبار و صهیونیسم بین‌الملل با سرمایه‌گذاران کلان و به استخدام درآوردن کسانی هستیم که دارای دانش و تسلط به تکنولوژی هنر هستند و اندیشه‌های خود را به افکار جهان تزریق و تحمیل می‌کنند.

ارکان تحقق عاقبت نیکو

امام جمعه بوشهر با اشاره به تفسیر آیه ۷۰ سوره مبارکه یوسف بیان کرد: هر چیز در واقع سفیر کاری است که اراده الهی صحنه‌گردان آن است. پس انسان‌ها اگر نیت خوب و نیکو داشته باشند، عاقبت و سرانجام پسندیده‌ای را در کارنامه‌ی زندگی و بندگی خود، درج و ثبت می‌کنند. لازم است که توجه داشته باشیم که شکرگزاری و خدمت صادقانه و بی‌منت جزو ارکان تحقق عاقبت نیکو و خیر است.

عبدالله شاهینی، رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: مراسم هفته هنر انقلاب امسال با مشارکت ۲۷ دستگاه اجرایی برگزار شد که فعالیت دبیرخانه از اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده بود و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال و ۲۰ برنامه شاخص هم برگزار شد.

وی افزود: هنر انقلاب  هنر متصل به حقیقت است که با اهداف افق تمدنی انقلاب مسئله را مطرح می‌کند و تلاش ما نیز برای انتخاب آثار با همین رویکرد بوده است. در حوزه هنری به دنبال شکل‌گیری هویت جمعی هستیم که از آن به‌عنوان هسته‌های هنری یاد می‌کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: در هفته هنر انقلاب سرآمدان هنر انقلاب در هفت رشته اصلی معرفی شدند که در این آیین اکبرابراهیمی آهنگ‌ساز و مدیر دفتر موسیقی صداوسیمای مرکز بوشهر چهره برتر هنر انقلاب شد.

شاهینی همچنین از ضبط یک سریال تلویزیونی بومی محلی به نام گیربوکس در استان خبر داد و افزود: این مهم پارسال پس از ۴۱ سال به همت صداوسیمای مرکز بوشهر محقق شد که قابل تحسین است.

در این نشست هنرمندان از مشکلات و چالش‌های پیش روی هنرمندان گفتند و خواستار حمایت بیشتر برای عرضه آثار فاخرتر شدند.

در پایان شماری از هنرمندان تقدیرنامه خود را از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دریافت کردند. 

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha