بسیج طلایه‌دار اقتدار و پیشرفت کشور است
کد خبر: 4183796
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

بسیج طلایه‌دار اقتدار و پیشرفت کشور است

امام جمعه برازجان گفت: بسیج و فرهنگ بسیجی یکی از اضلاع مؤثر اقتدار و پیشرفت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح، امام جمعه برازجان، ۳ آذرماه، در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز آدینه این شهر، بسیج و فرهنگ بسیجی را یکی از اضلاع مؤثر اقتدار و پیشرفت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: ساحت تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۱۳۵۸ به‌عنوان یکی از تدابیر زیربنایی امام خمینی(ره) بود که این نیروی مقاومت مردمی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآن کریم و سیره عترت آل‌طاها(ص) پایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: بسیج در واقع بازوی توانمند کشور است و هفته بسیج فرصتی است برای تجدید میثاق با آرمان انقلاب اسلامی است. موفقیت نیروهای بسیجی و موفقیت الگوی ساختاری بسیج اگر چه در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ۸ ساله ملت ایران بر علیه رژیم بعثی و همدستان مستکبرش به اثبات رسید اما نه تنها منحصر در دوران دفاع مقدس نماند بلکه از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی نیز فراتر رفته و به الگویی موفق و مطمئن برای مسلمانان انقلابی به ویژه در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

خطیب جمعه برازجان خاطرنشان کرد: شکل‌گیری حزب‌الله لبنان، دفاع مردمی عراق، سوریه، یمن و به طور کلی شکل‌گیری الگوی مقاومت مردمی در کشورهای اسلامی از موفق ترین نمونه‌های الگوبرداری از بسیج مستضعفین است. مقاومت فلسطین نیز امروز متأثر از الگوی بسیج است و بسیج با دارابودن ویژگی‌هایی نظیر «مردمی بودن»، «روحیه خدمت بی‌منت»، «خستگی ناپذیری، پشتکار و اخلاص در عمل»، «عزم جهادی و انقلابی و پیشرو بودن»، «روحیه ولایت پذیری»  توانسته در راستای «انسجام بخشی و وحدت آفرینی»، «امنیت بخشی»، «امیدبخشی و امید آفرینی»، «ایجاد شور و نشاط به‌ویژه در جوانان»، «اعتمادسازی»، «جهاد عظیم تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی»، «تحول آفرینی»، «بسیج کنندگی جامعه به سمت اهداف و آرمان‌های نظام»، «تقویت ایمان و باورهای اسلامی در جامعه»، «دشمن‌شناسی، دشمن ستیزی و مبارزه و خنثی‌سازی برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان»، «خنثی‌سازی اهداف دشمن در نبرد شناختی» و... به شکل ویژه نقش‌آفرینی کند و از این رو است که رهبر معظم انقلاب اسلامی وظیفه مهم بسیج را به سرمنزل رساندن بار هدایت الهی و سعادت انسان ها بیان كرده‌اند.

حجت‌الاسلام مصلح با بیان این مطلب که کارنامه نهاد بسیج در طول عمر انقلاب اسلامی بسیار درخشان است، گفت: عرصه‌ای وجود ندارد که بسیج و فرهنگ بسیجی در آن عرصه نقش‌آفرینی نکرده باشد، نسیم فرهنگ بسیجی در هر عرصه‌ای بوزد و آهنگ دلنشین فرهنگ بسیجی در هر محیطی از اجتماع نواخته شود آن عرصه و محیط اجتماعی را متحول می‌کند و به جرأت می‌توان گفت تحول‌آفرینی در کشور مرهون فرهنگ بسیج است. مجموعه نیروی مقاومت بسیج امروز فراتر از یک سازمان، در جایگاه یک نهاد اجتماعی درآمده است. بعد از نهاد خانواده، بسیج مهم‌ترین، اثرگذارترین و موفق ترین نهاد اجتماعی جامعه به شمار می‌رود و عضوی از ساخت و نظام اجتماعی محسوب می‌شود، رفته رفته ابعاد فرامرزی (منطقه‌ای و بین‌المللی) بسیج در حوزه دفاع و مقاومت در برابر نظام سلطه بیش از قبل خودنمایی می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان افزود: امروز بقا و استمرار نظام اسلامی با بقا و تقویت هرچه بیشتر بسیج گره خورده و فقدان بسیج حتی در تصور هم نمی‌گنجد و بی‌شک فقدان بسیج به منزله انحلال و فقدان نظام اسلامی است. بر این اساس بسیج در مسیر تمدن نوین اسلامی پیشرو و مصمم بوده و به حق می‌توان گفت که بسیج در راستای رسالت و هدف اصلی خود خوش درخشیده و به الگویی درخشان برای نسل‌های آینده تبدیل شده است.

امام جمعه برازجان با ذکر اینکه، غزه مظلوم و مقتدر است، تصریح کرد: بیش از ۴۰ روز است که صهیونیست‌ها هر روز جنایات بیشتری را انجام می‌دهند و با کشتن زنان و کودکان و بیماران و نوزادان، پرونده ننگین خود را سیاه‌تر می‌کنند و مهم‌ترین دستاورد این‌ها که تمام عالم آن را فهمیده‌ و محکوم کرده‌اند ویران کردن خانه‌ها بر سر خانواده‌های مظلوم و بیگناه، و بمباران مدارس بر سر دانش‌آموزان، نسل‌کشی، آدم‌کشی و کودک‌کشی بوده است.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: این دستاورد بزرگ ناتو، آمریکا، انگلیس، آلمان و نتانیاهو صهیونیست است، این‌ها چه در حملات هوایی و چه در زمینی شکست خورده‌اند و این مردم مظلوم و صبور و مقتدر غزه هستند که پیروز میدان‌اند؛ همچنان که در جریان نهضت کربلای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با آن همه ظلمی که بر او روا داشتند پیروز میدان شد، نه  یزیدیان، امروز نیز مردم مظلوم غزه با همه مصیبت ها و رنج‌ها و با تمام مظلومیتشان پیش چشمان مردم جهان، پیروز میدان هستند نه رژیم سفاک وکودک‌کش اسرائیل، رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را محاصره کرد، حتی به زنان باردار و نوزادان بیمارستان‌ها و مهدکودک‌ها رحم نکرد، ولی خبرنگاران خیانت‌های این رژیم سفاک را فاش و به جهان مخابره کردند.

وی بیان کرد: این‌ها که الان به زن و بچه‌ مردم در سرزمین‌های اشغالی حمله نظامی می‌کنند این آیا چیزی جز شکست برای آن‌ها است، قطعا آن‌ها شکست خورده‌اند، ما عامل اصلی تمامی این جنایات را آمریکا با همدستی انگلیس و فرانسه و آلمان می‌دانیم و ما رژیم صهیونیستی را عامل دست نشانده آمریکا در جنایات غزه می‌دانیم.

خطیب جمعه برازجان گفت: طوفان الاقصی گرچه تحت‌الشعاع جنایات رژیم صهیونیستی قرار گرفت اما این یک عملیات غرورآفرین بود و موجب خفت و ذلت جبهه استکبار شد، طوفان الاقصی یک عملیات معجزه‌آسا بود و توانست پوزه آمریکا و اذنابش را به خاک بمالد و همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که این کار خود حماس و فلسطین بود و در نهایت فلسطین باید به دست خو دفلسطینی‌ها و با حمایت همه مسلمانان آزاد شود.

وی ادامه داد: لازم به یادآوری است، در این نسل‌کشی وحشیانه دولت و ملت‌هایی که سکوت کرده و بی‌تفاوت نشسته‌اند، سازمان‌های بین‌الملی خنثی و بی‌خاصیت، در این جنایت‌ها شریکند. همچنین کشورهایی که منافقانه  به ظاهر از مردم فلسطین حمایت می‌کنند اما در عمل حامی رژیم اسرائیل و صادرکننده انرژی به رژیم صهیونیستی هستند. این‌ها همه شریک جنایت‌های این رژیم سفاک و خون‌آشام هستند و لعنت به دولت‌هایی که اگر فقط سفرای خود را از رژیم صهیونیستی فرا می‌خواندند این همه حوادث دلخراش اتفاق نمی‌افتاد. ننگ و عار بر دولت‌هایی که اگر نفت ارسالی خود به رژیم جعلی را قطع می‌کردند این جنایت‌ها اتفاق نمی‌افتاد. لعنت ابدی خدا بر قوم ظالم و ستمگر.

حجت‌الاسلام مصلح تصریح کرد: ایران اسلامی و امت اسلامی و مردم ولایتمدار استان بوشهر و خطه دشتستان همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین بوده و خواهد بود و از آنها حمایت خواهد کرد و از ملامت هیچ‌کس و هیچ قدرتی واهمه ندارد.

امام جمعه برازجان با تبریک ۷ آذر به‌عنوان سالروز تشکیل نیروی راهبردی دریایی ارتش، گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در خدمت به انقلاب و مردم قدرشناس کشور عزیزمان بی‌وقفه تلاش کرده و از مرزهای آبی حراست کرده است، نیروهای نداجا مایه عزت و اقتدار ایران اسلامی بوده و خواهند بود.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha