ابراز انزجار ساکنان غزه از سوءاستفاده صهیونیست‌ها از قرآن/ پیام حماس به آزادگان جهان
کد خبر: 4186610
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

ابراز انزجار ساکنان غزه از سوءاستفاده صهیونیست‌ها از قرآن/ پیام حماس به آزادگان جهان

هواپیماهای رژیم صهیونیستی با انداختن بروشورهایی حاوی آیات قرآن بر روی مناطق مسکونی غزه سعی می‌کنند روحیه مردم این منطقه را تخریب کنند. مردم غزه خشم و انزجار خود را از این هتک حرمت به ساحت کلام وحی ابراز کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، ساکنان نوار غزه از اقدام رژیم صهیونیستی در انداختن بروشورهایی بر بخش‌هایی از خان یونس که حاوی آیات قرآن بود، ابراز انزجار کردند.

بر روی این برگه‌ها بخشی از آیه 14 سوره سوره عنکبوت (فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَهُمْ ظَالِمُونَ: طوفان آنها را در حالى كه ستمكار بودند فرا گرفت)  که داستان حضرت نوح(ع) را روایت می‌کند، نوشته شده بود.

امجد الفیومی، یکی از ساکنان خان یونس که این برگه‌ها را دیده بود، گفت: به نظر می‌رسد که آنها سعی داشتند ما را مسخره کنند. من نمی‌دانم که آنها می‌خواهند با کلمه ظالمون به چه کسی اشاره کنند.

صالح الجعفراوی، یکی دیگر از ساکنان خان یونس گفت: مفهوم نیست منظور آنها چیست. آیا آنها سعی در به کارگیری نوعی تاکتیک روانی دارند؟ وی افزود: استفاده از آیه‌ای از قرآن که حتی متن آن را نمی‌فهمند یا زمان نازل‌شدن آن را نمی دانند، احمقانه و پیش پا افتاده است. آنها حتی نمی‌دانند آیه بعدی چیست.

در پست دیگری در شبکه اجتماعی X آمده است: به نظر می‌رسد هدف اسرائیلی‌ها از این اقدام، غیرنظامیان هستند. رژیم صهیونیستی می‌خواهد این پیام را به مردم برساند که عملیات طوفان الاقصی که حماس آن را انجام داده ناموفق بوده است و بین مردم اختلاف بیاندازند. نویسنده این پست افزود: اما ما به آنها می‌گوییم که این اقدام هیچ تأثیری بر ما ندارد. ما رزمنده راه خدا هستیم.

مشاهد ابوترابشه، ساکن شهر غزه که اکنون در خان یونس به سر می‌برد، گفت که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای رساندن پیام‌های تهدیدآمیز به فلسطینی‌ها در غزه ناکام خواهد بود.

وی افزود: اسرائیلی‌ها نتوانستند به مبارزان مقاومت دست پیدا کنند، بنابراین با غیرنظامیان مبارزه می‌کنند. آنها می‌خواهند به ما، آواره‌هایی که در دو جنگ - در شهر غزه و اکنون در خان یونس - زندگی کرده‌ایم، بگویند که حماس ظالم و ستمگر است و اینکه آنها مسئول هستند. اما ما می‌دانیم که خطاکاران چه کسانی هستند. ما نیازی به توضیح این موضوع برای آنها نداریم و آنها موفق نخواهند شد؛ مهم نیست که چه تعداد اعلامیه بر سر ما می ریزند.

ویران شدن مسجد «یافا» در دیر البلح

از سوی دیگر منابع محلی فلسطینی تصاویری را از مسجد «یافا» در دیرالبلح واقع در نوار غزه منتشر کرده‌اند که در بمباران رژیم صهیونیستی به تلی از خاک تبدیل شده است.

ررژیم صهیونیستی همچنین روز پنجشنبه مسجد «عثمان بن قشقار» در بخش قدیمی شهر غزه را بمباران کرد که به زخمی شدن چند غیرنظامی و وارد آمدن خسارات به خانه‌های همجوار همراه بود.

این مسجد در سال ۶۲۰ هجری بنا شده بود و با وجود مساحت کم، یکی از قدیمی‌ترین مساجد و مکان‌های باستانی نوار غزه است که در محله الزیتون در شرق شهر غزه و در مجاورت مسجد بزرگ العمری واقع بود که در جریان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ویران شد. رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون ده‌ها مسجد در نوار غزه را با خاک یکسان کرده است.

درخواست حماس از آزادگان جهان برای شرکت در راهپیمایی همبستگی با غزه


پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از ملت‌های عرب، مسلمان و آزادگان جهان از جمله علمای دین، شخصیت‌های مؤثر، نهادها و مؤسسات فعال و تأثیرگذار خواست تا از امروز و روزهای آتی برای اعلام همبستگی با مردم غزه و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای ورد کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به همه بخش‌های نوار غزه و همچنین متوقف‌شدن تجاوزات آن رژیم، تظاهرات و راهپیمایی برگزار کنند.
 
جنبش حماس همچنین از همه آزادگان و افراد باوجدان بیدار در سراسر جهان خواست با هدف متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی علیه کودکان و زنان و غیرنظامیان فلسطینی به فعالیت‌های مردمی‌شان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین ادامه دهند.
 
جنبش حماس در پایان  اعلام کرد: «بیایید همه ما در روز جمعه و در روزهای آتی متحد شویم و همبستگی‌مان با مردم غزه و فلسطین و علیه جنایات اشغالگران را تا زمان متوقف شدن تجاوز رژیم اشغالگر قدس به جهانیان نشان دهیم».
انتهای پیام
captcha