گردشگری فلسطین: یونسکو مانع تخریب آثار تاریخی غزه شود
کد خبر: 4186764
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

گردشگری فلسطین: یونسکو مانع تخریب آثار تاریخی غزه شود

وزارت گردشگری و آثار باستانی فلسطین از یونسکو خواست مانع تخریب آثار تاریخی نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری تونس، وزارت گردشگری و آثار باستانی فلسطین از یونسکو خواست مانع تخریب آثار تاریخی نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی از قبیل مسجدها، کلیساها و دیگر آثار تاریخی نجات یافته از بمباران گسترده نوار غزه شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای ضمن محکومیت تخریب اماکن تاریخی و باستانی توسط اشغالگران، تأکید کرد: توقف این جنایات و رسیدگی به آن نیازمند اقدام جهانی یونسکو است.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه بمباران هوایی بسیاری از آثار تاریخی نوار غزه را به‌طور کامل تخریب کرده، تصریح کرد: اشغالگران عامدانه اقدام به تخریب این آثار کرده‌اند تا آثار تاریخی و تمدنی نوار غزه را از بین ببرند. این مراکز شامل مسجد تاریخی عثمان قشقار که به طور کلی ویران شده و همچنین، مسجد تاریخی عمری با قدمتی بیش از هزار سال، دارالقرآن، منزل و محراب امام شافعی و حمام سمرا است که بیش از 13 قرن قدمت دارد.

در بیانیه وزارت گردشگری فلسطین همچنین به تخریب سه کلیسا نیز اشاره شده که مهم‌ترین آنها کلیسای سنت پورفیریوس، قدیمی‌ترین کلیسای نوار غزه است که قدمت آن به قرن چهارم پس از میلاد بازمی‌گردد.

حملات گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مراکز عبادت، منازل مسکونی، آثار تاریخی و بیمارستان‌ها نوار غزه را ویران ساخته به شکلی که سازمان ملل آن را یک گور دسته‌ جمعی بزرگ توصیف کرده است. این جنایت‌ها با سکوت و پشتیبانی قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا و قدرت‌های اروپایی همراه بوده است.

انتهای پیام
captcha