آزادی مسجدالاقصی رسالتی بر دوش تمام مسلمانان است
کد خبر: 4195000
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
مفتی عمان:

آزادی مسجدالاقصی رسالتی بر دوش تمام مسلمانان است

احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان ضمن تأکید بر اهمیت مسجدالاقصی برای مسلمانان، آزادسازی آن از اشغال را وظیفه مقدسی دانست که بر دوش تمام مسلمانان سراسر جهان است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ترکیه، احمد بن حمد الخلیلی، مفتی عمان این سخنان را در بیانیه‌ای روز گذشته، 30 دی در حساب‌ رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد.

الخلیلی در این بیانیه تأکید کرد: مسجدالاقصی امانتی در دست هر مسلمان است و وظیفه آزادسازی آن از اشغال، وظیفه مقدسی است که باید بر عهده مسلمانان سراسر جهان باشد.

وی تأکید کرد: مسجدالاقصی از آنجایی که قبله نخست مسلمانان و محل معراج‌ رسول خدا(ص) است، ارزش زیادی دارد.

مفتی عمان خاطرنشان کرد: هر مسلمانی باید درباره انجام این فریضه مقدس اقدام جدی کند و به حقی معتقد باشد که آزادسازی مسجدالاقصی مستلزم آن است.

الخلیلی در ادامه افزود: مسلمانان چندین دهه است که به دلیل اشغال وحشیانه این سرزمین مبارک از اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی محروم بوده‌اند و به همین دلیل بسیاری از مسلمانان تقریباً حق خود در این مسجد مبارک را فراموش کردند و این امر با تهاجم فکری و غرب‌زدگی در برنامه‌های آموزشی دروس تاریخ بیشتر کشورهای عربی و اسلامی تقویت شده است. از سویی از تمام ابزارهای رسانه‌ای برای تقویت این اندیشه نزد مسلمانان بکار گرفته شد که مسجدالاقصی تنها محدود به مردم فلسطین است. این ستم و این انحراف نزد مسلمانان انباشته شد تا آنکه گروهی از مؤمنان، طوفان الاقصی را به راه انداختند و مسجدالاقصی بار دیگر شکوه دیرینه خود نزد مسلمانان را بازیافت و چراغ راه آنها شد.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که مسلمانان اختلافات خود را کنار بگذارند و اسباب تفرقه را به گوشه‌ای نهاده و زخم‌های خود را التیام بخشند و با وحدت حقوق از دست‌رفته خویش را بازپس گیرند. به گفته مفتی اعظم عمان، در این راه باید از تمام ظرفیت‌ها و ابزارهای خود برای بازیافتن جلال و شکوه و حقوق از دست‌رفته خویش بهره برده و با صدایی رسا فریاد برآورد: «من مسلمان و مسجدالاقصی حق من است.»

انتهای پیام
captcha