افتتاحیه شانزدهمین مسابقات قرآن جامعه کار و تولید برگزار شد
کد خبر: 4204134
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

افتتاحیه شانزدهمین مسابقات قرآن جامعه کار و تولید برگزار شد

آئین افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم ویژه جامعه کار و تولید در مرکز همایش آدینه تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، آئین افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم ویژه جامعه کار و تولید امروز جمعه 18 اسفندماه، با حضور محمد آذرپناه، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در مرکز همایش آدینه تهران برگزار شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری‌، در اهمیت توجه به قرآن گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، مشکل امروز جامعه بشری دوری از قرآن است. قرآن کریم کتاب هدایت و سعادت بشر است و اگر ما به آموزه‌های آن عمل کنیم، قطعاً به رستگاری و سعادت خواهیم رسید.

وی به نقش قرآن در زندگی انسان‌ها اشاره کرد و گفت: قرآن کریم می‌تواند در تمام مراحل زندگی انسان‌ها راهنمای آن‌ها باشد. قرآن کریم کتابی است که برای تمام بشریت نازل شده است و همه انسان‌ها می‌توانند از آموزه‌های آن بهره‌مند شوند.

آذرپناه با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: برگزاری مسابقات قرآن فرصتی برای انس بیشتر با قرآن و ترویج آموزه‌های آن است. این مسابقات می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و ارتقای سطح معلومات قرآنی جامعه کار و تولید نقش بسزایی داشته باشد.

یادآور می‌شود، شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کار و تولید از ۱۷ تا ۲۰ اسفندماه در مرکز همایش‌های آدینه در حال برگزاری است.

در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف قرآنی به رقابت می‌پردازند. از جمله رشته‌های مسابقه قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ اجزا و مفاهیم جلد بیست و ششم قرآن است. هدف از برگزاری این مسابقات، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کار و تولید، انس با قرآن و تعالیم الهی، و ارتقای سطح معنوی این قشر از جامعه است.

انتهای پیام
captcha