میزبان مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم تعیین شد
کد خبر: 4204620
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

میزبان مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم تعیین شد

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از انتخاب استان کردستان به عنوان میزبان سی‌وهشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم خبر داد.

میزبان مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم تعیین شد

رشید جعفرپور، قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین وضعیت سی و هشتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم گفت: مرحله دانشگاهی این جشنواره در تمامی دانشگاه‌های کشور تا پایان اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ امسال میزبانی مرحله سراسری جشنواره به دانشگاه کردستان واگذار شده و اقدامات و هماهنگی‌های خوبی برای برگزاری مرحله نهایی با مسئولان این دانشگاه صورت گرفته است. 

جعفرپور تصریح کرد: اواخر هفته گذشته با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم حکم ریاست و دبیری جشنواره به رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه کردستان اهدا شد. همچنین طی مراسمی از پوستر این جشنواره نیز رونمایی شد.

قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در مورد زمان برگزار مرحله سراسری این جشنواره نیز بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و نیز برگزاری جشنواره ملی در فصل تابستان، لذا باید مرحله سراسری جشنواره در بازه اردیبهشت یا خرداد برگزار شود. در حال حاضر تصمیم بر برگزاری جشنواره در این بازه زمانی است، اما اگر تغییری داشته باشد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در 9 بخش، آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری، هنری، ادبی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآفرینی قرآنی برگزار می‌شود.

از جمله رشته‌های این جشنواره می‌توان به رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، مداحی، تواشيح و هم‌خوانی قرآن کریم، دعاخوانی، حفظ و مفاهیم احادیث اهل‌ بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، احكام، نماز، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود. 

کردستان میزبان مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم

کردستان میزبان مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم

انتهای پیام
captcha