تیم ملی قاریان ایران راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4138592
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
میرزاجانی خبر داد:

تیم ملی قاریان ایران راه‌اندازی می‌شود

معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: دوره آموزش عالی قرآن ویژه قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان که به مثابه تشکیل تیم ملی قاریان جمهوری اسلامی ایران است طی سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم افتتاحیه «پانزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم» و «هفتمین دوره ارتقای دعاخوانان ممتاز» امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در امامزادگان ۷۲ تن شهر ساروق، از توابع شهرستان اراک استان مرکزی با حضور آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان مرکزی جمعی از مسئولان و مدیران کشوری و لشکری استان مرکزی و همچنین ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان، اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن برگزار شد.

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم و دوره ارتقای دعاخوانان ممتاز گفت: برگزاری دوره جدید این طرح‌ها بهانه‌ای شد تا در شورای عالی قرآن و مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نقطه عزیمت این برنامه‌ها را در سال جدید در این مکان مقدس قرار دهیم تا هرچه بیشتر پر ثمر باشد.

وی افزود: با توجه به تعامل تنگاتنگی که بین شورای عالی قرآن و مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شکل گرفته است برنامه‌های قرآنی متنوعی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بنا داریم این فعالیت‌ها را به صورت دوره‌ای در استان‌های مختلف کشور برگزار کنیم. در این برنامه دو هدف دنبال می‌شود، ابتدا آشنایی اساتید با اماکن مقدس و زیارت از امامزادگان و هدف دیگر ایجاد محافل پر شور قرآنی در استان‌هاست.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن افزود: برگزاری دوره‌های ارتقا قاریان ممتاز، هفتمین دوره ارتقای دعاخوانان‌ ممتاز به صورت مجازی، دوره آموزش عالی قرآن ویژه قاریان ممتاز و بین‌المللی جوان که به مثابه تشکیل تیم ملی قاریان جمهوری اسلامی ایران است طی سال جاری ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین برگزاری جلسات استماع و تلاوت قرآن که به صورت مستمر برگزار می‌شود و هجدهمین نشست تخصصی استادان، حافظان و قاریان قرآن کریم ازجمله برنامه‌هایی است که به برکت این دو نهاد برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: رمز اصلی توفیق در فعالیت‌های قرآنی کشور در کنار هم قرار گرفتن و هم‌افزایی همه فعالیت‌های قرآنی است تا بتوانیم با توان و شتاب بیشتری در مسیر ترویج کلام الهی  در جامعه انسانی حرکت کنیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ - ۰۰:۵۹
0
2
یه صلوات برا امام زمان ☺️
captcha