بوکسور آمریکایی مسلمان شد + فیلم
کد خبر: 4190830
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

بوکسور آمریکایی مسلمان شد + فیلم

جرونتا دیویس، بوکسور آمریکایی که هفته گذشته با حضور در یکی از مساجد ایالات‌متحده به دین اسلام مشرف شده بود، نام «عبدالواحد» را برای خود برگزید.

به گزارش ایکنا به نقل از المشهد، جرونتا دیویس، بوکسور 29 ساله آمریکایی و از قهرمانان سبک‌وزن مبارزات آزاد، هفته گذشته با حضور در یکی از مساجد آمریکا به دین اسلام مشرف شده بود. وی پس از این اقدام و تصمیم برای تغییر نام خود به یک نام اسلامی اعلام کرد که نام «عبدالواحد» را برای خود برگزیده است.

با این تصمیم «عبدالواحد» نیز به مجموعه ورزشکاران آمریکایی پیوست که به اسلام تشرف یافته‌اند. برجسته‌ترین این ورزشکاران را باید بوکسور افسانه‌ای تاریخ ورزش آمریکا و جهان محمدعلی کلی دانست. بسیاری از این ورزشکاران که تبار آفریقایی دارند، اسلام را به عنوان دینی که از اساس با نژادپرستی و تبعیض مخالف است، دینی آرمانی برای خود توصیف کرده‌اند.

مسلمانان رنگین‌پوست همواره بخشی از تاریخ آمریکا بوده‌اند. بخشی که بردگانی را که از سوی استعمارگران اروپایی به آمریکا منتقل شدند، بردگان مسلمان تشکیل می‌داده‌اند. وجود این بردگان برای سال‌ها انکار می‌شد اما در چند دهه اخیر با انتشار خاطرات و مجموعه نوشته‌های این بردگان که به زبان عربی بوده است، مورخان زیادی آن را موضوع تحقیق خود قرار داده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha