برپایی محفل انس با قرآنی بر روی ناو بندرعباس
کد خبر: 3877270
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

برپایی محفل انس با قرآنی بر روی ناو بندرعباس

کاروان قرآنی انقلاب، امروز نوزدهم‌ بهمن‌ماه در اسکله کنارک و در کنار ناو بندرعباس به اجرای برنامه پرداخت تا طنین آیات الهی بر فراز این ناو بین‌المللی شنیده شود.

کاروان قرآنی انقلاب ناو بندرعباسبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به سیستان و بلوچستان، کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز، نوزدهم بهمن‌ماه در منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور جمعی از نیروهای این منطقه در کنار ناو بندرعباس در اسکله کنارک به اجرای برنامه پرداخت.

در ابتدای این‌ محفل نورانی که اجرای آن را محمدهادی صلح‌جو، از‌ مجریان رسانه ملی بر عهده داشت، مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشور به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت تا نوای قرآن بر فراز ناو بندرعباس طنین‌انداز شود.

در ادامه، امیردریاداردوم مصطفی تاج‌الدینی، فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بیان سخنانی پرداخت و ضمن قدردانی از کاروان قرآنی انقلاب برای برگزاری محفل انس با قرآن در مناطق مختلف، گفت: خدمت به قرآن توفیقی است که سهم هر کسی نمی‌شود و تنها کسانی که لیاقت حضور در این عرصه را داشته باشند، در این جایگاه باقی می‌مانند.

وی افزود: اگر اعتقاد داریم، قرآن کتاب و دستورالعمل زندگی است و اگر‌ می‌خواهیم به بیراهه نرویم و راه راست را از دست ندهیم، باید تمام فعالیت‌ها در چارچوب این دستورالعمل باشد. لذا تمامی اقدامات و خدمات که در این عرصه و عرصه‌های دیگر صورت می‌گیرد می‌تواند برای خدمت به فرهنگ قرآنی باشد.


امیر تاج‌الدینی تصریح کرد: با بهره‌گیری از قرآن، خودمان را بیمه کنیم تا اگر‌ از مسیر خارج شدیم، بتوانیم به مسیر بازگردیم. شرکت در این مجالس و محافل انس با قرآن کمک‌ می‌کند تا مفاهیم را بشناسیم و خودمان را بیمه کنیم تا از مسیر کمال دور نشویم.

در بخش دیگری از این محفل احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان به بیان توضیحاتی در مورد کاروان قرآنی انقلاب و محافلی که تاکنون برگزار کرده است، پرداخت و گفت: امنیتی که امروز در جای جای ایران اسلامی سایه انداخته است مرهون نیروهایی همچون ارتش جمهوری اسلامی است. چه خوب است کسانی که جان خود را برای این کار می‌گذارند بیشتر با قرآن انس بگیرند تا رفتار، گفتار و عمل‌شان برگرفته از دستورات انسان‌ساز قرآن باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که سختی‌های فراوان را تحمل می‌کنند تا مردم در امنیت زندگی‌کنند، اگر خودشان قرآنی زندگی ‌نکنند، خسارت بزرگی است، افزود: باید این‌ آگاهی در انسان به وجود بیاید که حق همیشه پیروز است و با کمترین داشته‌ها نیز می‌توان در سایه حق به پیروزی‌های بزرگ رسید.

کاروان قرآنی انقلاب ناو بندرعباس
ابوالقاسمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بیان خاطراتی از سال‌ها حضور در محافل قرآنی که در جای جای ایران اسلامی برگزار شده است، پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، این است که مردم مقداری با تلاوت قرآن فاصله گرفته‌اند، در صورتی که بین نماز خواندن و تلاوت قرآن تفاوتی نیست.

این قاری بین‌المللی کشورمان در بخش پایانی صحبت‌هایش به بیان توصیه‌هایی برای انس بیشتر با قرآن‌ پرداخت و از میزبانی منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای برپایی محفل انس با قرآن‌ قدردانی کرد.

در بخش دیگری از این‌ مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین نجاتی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش در سخنان کوتاهی به قدردانی از ایده راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب پرداخت و گفت: کاروان قرآنی انقلاب عنوان بسیار زیبایی است و من آن را کاروان انقلابی قرآن می‌دانم. امیدوارم قرآن بتواند انقلابی در وجود ما ایجاد کند که اگر این اتفاق بیفتد کار بسیار بزرگی خواهد بود.‌

در بخش دیگری از این‌ محفل، نمایشی‌ با حضور دو نفر از بازیگران تئاتر کشورمان اجرا شد و پس از آن گروه رزم‌نوازان منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرای قطعاتی متناسب با ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

انتهای پیام
captcha