رقابت ۸ گروه در روز دوم مسابقات ملی مناظره دانشجویان در اصفهان
کد خبر: 4199994
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

رقابت ۸ گروه در روز دوم مسابقات ملی مناظره دانشجویان در اصفهان

روز دوم مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، ۲۵ بهمن‌ماه با رقابت ۸ گروه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

روز دوم مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، چهارشنبه، 25 بهمن‌ماه به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد اصفهان، دومین روز برگزاری خود را در تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان پشت سر گذاشت.

در دومین روز این رقابت‌ها، ابتدا نوبت گروه‌های «شهید مدافع حرم محمد مرادی» از دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا و «آسمان» از دانشگاه علمی کاربردی اصفهان بود تا به ترتیب در مقام موافق و مخالف بر سر گزاره «رسانه‌های پیشرفته یکی از ابزارهای تهاجم فرهنگی هستند» با یکدیگر مناظره کنند. گروه موافق در این مناظره حاضر نشد و گروه مخالف پس از طرح ادله خود در رد این گزاره، به دور بعدی رقابت‌ها راه پیدا کرد.

«تحریم انتخابات به هر دلیلی که باشد، سبب تضعیف مردم‌سالاری می‌شود» گزاره‌ای بود که گروه‌های «مکث» و «سبزاندیشان» هر دو از دانشگاه اصفهان مناظره خود را بر آن بنا کرده بودند. «مکث» موافق و «سبزاندیشان» مخالف این گزاره بود و در نهایت، پیروزی از آن گروه موافق شد.

سپس نوبت به گروه‌های «کانون دانشجویی هلال احمر» از دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان و «گفتمان» از دانشگاه اصفهان رسید تا به ترتیب در مقام موافق و مخالف در جایگاه مناظره حاضر شوند، ولی گروه «کانون دانشجویی هلال احمر» غایب بود. گزاره مورد مناظره این دو گروه نیز عبارت بود از «استارتاپ‌ها می‌توانند به محور سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی ایران بدل شوند» که گروه «گفتمان» پس از اجرای خود به دور بعدی راه یافت.

«دانشگاه آزاد اسلامی هرند» و «نیک‌آیین» از دانشگاه اصفهان، آخرین گروه‌هایی بودند که در نوبت صبح این رقابت‌ها با یکدیگر به مناظره پرداختند. این دو به ترتیب، موافق و مخالف این گزاره بودند: «سدسازی‌های بی‌رویه عامل اصلی بحران کنونی آب کشور است.» گروه «نیک‌آیین» با رأی هیئت داوران، برنده این مناظره اعلام شد.

در نوبت بعدازظهر قرار بود مناظره‌ها با رقابت دو گروه «عقیق» از دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا و «آوای صلح» از دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد آغاز شود که هیچ کدام در مسابقات حاضر نشدند. این دو گروه قرار بود به ترتیب در موافقت و مخالفت با گزاره «قطع حمایت ایران از جبهه مقاومت برای بهبود روابط با همسایگان، خلاف منافع و مصالح ملی است» با یکدیگر مناظره کنند.

پایان‌بخش مناظرات روز دوم، رقابت دو گروه «آرانو» از دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و «آزاداندیشان» از دانشگاه فرهنگیان اصفهان بود که البته گروه «آرانو» در مقام موافق با گزاره «اگر فضای کسب‌وکار کشور بهبود چشمگیری پیدا کند، موج مهاجرت معکوس به راه خواهد افتاد» حضور نداشت و گروه «آزاداندیشان» پس از بیان استدلال‌های خود در مخالفت با این گزاره، به جمع گروه‌های راه‌یافته به دور بعدی پیوست.

حمید نساج، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان؛ علی قنبری، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان و حسن ثقفیان، عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، داوری رقابت‌های روز دوم را به عهده داشتند.

دور بعدی این رقابت‌ها در روزهای 28 و 30 بهمن‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha