زیارت حضرت قرآن، تلاوت آیات الهی است
کد خبر: 3876012
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
برگزاری ششمین محفل کاروان قرآنی انقلاب در میناب/

زیارت حضرت قرآن، تلاوت آیات الهی است

گروه جلسات و محافل ــ ششمین محفل کاروان قرآنی انقلاب عصر امروز 13 بهمن‌ماه، در مسجد جامع امام خمینی(ره) شهرستان میناب برگزار شد.

کاروان قرآنی انقلاببه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به هرمزگان، ششمین محفل کاروان قرآنی انقلاب عصر امروز یکشنبه 13 بهمن‌ماه با حضور و استقبال مردم خونگرم و شهیدپرور شهرستان میناب در مسجد جامع امام خمینی‌(ره) شهرستان میناب برگزار شد. در ابتدای این مراسم که با حضور سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشور و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان میناب برگزار شد، یوسف جعفرزاده، قاری ممتاز استان هرمزگان به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه نبأ و کوثر پرداخت.

گزارش تصویری محفل انس با قرآن کاروان قرآنی انقلاب در میناب

همچنین در ادامه این برنامه قرآنی که با اجرای هادی ربیعی، از مجریان قرآنی صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران همراه بود، عماد ناصری، قاری ممتاز قرآن کریم از شهرستان میناب، آیاتی از سوره مبارکه احزاب را تلاوت کرد. سپس برنامه ارائه محفوظات قرآنی همراه با ترتیل‌خوانی آیات الهی قرآن کریم از سوی ناصحی، حافظ 15 جزء قرآن کریم اجرا شد و در ادامه نیز گروه سرود سقای حسین(ع) شهرستان میناب به اجرای برنامه پرداخت که استقبال حضار در مراسم را نیز به همراه داشت.

زیارت حضرت قرآن

در ادامه این محفل قرآنی و معنوی، سیدمحسن موسوی بلده، پیشکسوت و مدرس قرآن کریم طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسب دهه مبارک فجر با بیان اینکه زیارت ائمه اطهار(ع) حیات و ممات ندارد، گفت: هدف از رفتن به زیارت ائمه(ع) این است که در محضر امام حضور پیدا کرده و از وجود ایشان نور به دست آوریم.

موسوی بلده ادامه داد: در اثر مجالست و زیارت ائمه(ع) نور وجود ایشان در درون ما نفوذ می‌کند و وجود ما را نیز نورانی خواهد کرد. این نور در قلب ما وارده شده و باعث می‌شود که در لحظات مبارک این زیارت، حس خوبی به دست آوریم که این حس باعث می‌شود که ما به سمت خوبی‌ها رفته و آمادگی پذیرش نیکی‌ها را پیدا کنیم و از بدی‌ها و فساد نیز دوری بجویم.

این پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه زیارت ائمه(ع) این خوبی را دارد که انسان به خوبی‌ها عشق پیدا می‌کند و از بدی‌ها کراهت دارد، افزود: امام باقر(ع) فرمودند اگر کسی بتواند حالی را که پس از زیارت ما به دست می‌آورد، برای خود حفظ کند، بر روی آب راه می‌رود و در آسمان‌ها پرواز خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر خاصیت زیارت ائمه(ع) چنین است، پس زیارت حضرت قرآن نیز که امام اکبر(ع) است، چنین منزلتی خواهد داشت. قرآن کریم زنده است و تنها به ظاهر و صورت کتاب نشان داده شده است. نور قرآن در همین حال حاضر نیز قابل دیدن است ،به شرط آنکه بتوانیم چشمان خود را بشوییم و نور زیارت قرآن را درک کنیم.

موسوی بلده تصریح کرد: اگر بتوانیم به زیارت حضرت قرآن برویم، به همان اندازه و چه بسا بیشتر از زیارت ائمه(ع) از نور قرآن اثر خواهیم پذیرفت. زیارت حضرت قرآن تلاوت آیات الهی است. ما با تلاوت قرآن (حتی بدون درک معنای آیات) به زیارت حضرت قرآن می‌رویم و اگر معنای آیات را نیز درک کنیم و بفهمیم، این دیگر نورالنور است.

نمایش قرآنی گروه تجربه

همچنین در ادامه این محفل قرآنی و معنوی، سید‌مصطفی حسینی، قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از سوره‌های مبارکه اسراء و فتح پرداخت که این تلاوت نیز با استقبال مردم خونگرم مردم میناب همراه شد.

در پایان اجرای این محفل انس با قرآن که از سوی کاروان قرآنی انقلاب در شهرستان میناب برگزار شد، گروه تئاتر تجربه با بازی هنرمندان سینما و تلویزیون کشور به اجرای برنامه‌ نمایشی خود با مضامین قرآنی و مذهبی پرداخت که این برنامه یکی از بخش‌های ویژه و منحصر به فرد کاروان قرآنی انقلاب در دومین سال فعالیت خود است.

انتهای پیام
captcha