توقف کاروان قرآنی انقلاب در ایستگاه قصرقند + عکس
کد خبر: 3877127
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

توقف کاروان قرآنی انقلاب در ایستگاه قصرقند + عکس

گروه جلسات و محافل ــ کاروان قرآنی انقلاب روز هجدهم بهمن‌ماه با حضور در مسجد نبی اکرم(ص) شهر قصرقند به اجرای برنامه پرداختند و تلاوت‌های ماندگاری از خود به یادگار گذاشتند که تا سال‌ها در ذهن این میزبانان خون‌گرم باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به سیستان و بلوچستان، کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز، هجدهم بهمن‌ماه به شهرستان قصرقند رسید. اعضای کاروان پس از ورود به این شهر و در مزار شهدای گمنام مورد استقبال مسئولان شهرستان قرار گرفت و در ادامه مراسم غبارروبی از مزار شهدای قصرقند انجام شد. یادمان شهدای گمنام این شهر در دست احداث است و به گفته مسئولان شهر به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

توقف کاروان قرآنی انقلاب در ایستگاه «قصرقند» / تلاوت‌های ماندگار برای میزبانان خونگرم
در ادامه، محفل انس با قرآن در مسجد نبی اکرم(ص) شهر قصرقند برگزار شد. در این ‌محفل نورانی که اجرای آن را محمدهادی صلح‌جو از مجریان صداوسیما برعهده داشت، مسئولان محلی شهرستان قصرقند و عموم مردم حضور پررنگی داشتند.

مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشور که سال 1383 و در بیست‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران حائز رتبه برتر شده است، به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از اجرای خود در این محفل، راهی شهرستان نیک‌شهر شد تا در محفل دیگری حضور یابد.

قصرقند

سخنرانی مولوی احمد رئیسی، یکی از ائمه جماعات مساجد شهر قصرقند بخش دیگری از برنامه‌های این محفل بود. وی در صحبت‌های خود از اعضای کاروان قرآنی انقلاب به خاطر حضور در استان سیستان و بلوچستان و شهر قصرقند قدردانی کرد و گفت: خوشحالیم تلاوتی که در صدر اسلام صورت می‌گرفت، امروز نیز صورت می‌گیرد تا مردم بیشتر از گذشته با قرآن آشنا شوند.


مولوی رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نعمت‌هایی که در این منطقه گسترده شده است، نعمت امنیت است که برادران سپاه و نیروی انتظامی برای ما به ارمغان آورده‌اند. شاید اگر‌ امروز این امنیت را نداشتیم اکنون شاهد این محفل نبودیم و نمی‌توانستیم در مساجد حضور یابیم و به عبادت بپردازیم.

توقف کاروان قرآنی انقلاب در ایستگاه «قصرقند» / تلاوت‌های ماندگار برای میزبانان خونگرم
در این مراسم الیاس رئیسی، قاری و حافظ کل قرآن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. این حافظ قصرقندی طی مدت سه سال موفق به حفظ قرآن شده است. همچنین احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از قرآن کریم‌ را تلاوت کرد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت و پس از آن نیز داود بلوچ‌زاده، از قاریان ممتاز قصرقند آیاتی را تلاوت کرد.

قصرقند

اجرای گروه همخوانی قرآن کریم توسط سه نفر از قاریان و حافظان قصرقند و نیز اجرای نمایش داستانی کوتاه با حضور یکی از هنرمندان تئاتر کشور بخش‌های دیگری از دوازدهمین محفل انس با قرآن کاروان قرآنی انقلاب در شهر قصرقند بود.

در پایان این مراسم از پنج نفر از فعالان قرآنی شهر قصرقند با اهدای جایزه تجلیل شد.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha