حضور قدرتمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن طراحی دشمن را برای انتخابات ناکام می‌کند
کد خبر: 4198954
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
حجت‌الاسلام سالک بیان کرد:

حضور قدرتمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن طراحی دشمن را برای انتخابات ناکام می‌کند

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه تلاش رسانه‌های بیگانه بر این است که مشارکت مردم را در انتخابات کم‌رونق کنند، گفت: مردم ما با بصیرت و آگاه هستند و به این انقلاب اعتقاد دارند و لذا حضور پر قدرتی در راهپیمایی 22 بهمن پیدا خواهند داشت که زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو خواهد بود و طراحی‌های دشمن را در رابطه با انتخابات با شکست روبرو می‌سازد.

حجت‌الاسلا‌م‌ والمسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلا‌م‌ والمسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به این سؤال که انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی به ویژه حضور مردم و ارتقای جایگاه مردم چه تحولی را نسبت به پیش از انقلاب رقم زد، گفت: معتقدم برای این پاسخ به دنبال این سؤال بود که انقلاب اسلامی بر اساس کدام عوامل به پیروزی رسید و عوامل تشکیل پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کرد.

وی افزود: از جمله این عوامل آن بود که مردم در حکومت پهلوی که حکومت مزدور آمریکایی، اروپایی و اسرائیلی بود، تحت فشار مسائل بسیار سنگینی بود و کشور را به صورت رسمی در اختیار بیگانگان قرار داد.


بیشتر بخوانید:


حجت‌الاسلام سالک با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی سه ضلع دارد؛ رهبری، مردم و برنامه‌های اسلامی و دینی، اضافه کرد: رهبری مردم را براساس برنامه‌های دینی و اسلامی در بُعد احکام، اخلاق، سیاست‌ها، مسائل دینی و اقتصادی و ... انطباق می‌دهد. بنابراین پیوند بین مردم و رهبری منطبق با برنامه‌های الهی عامل اصلی یک انقلاب و تحول جهانی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: بنابراین نقش مردم در حمایت از رهبری و مردم و برنامه‌های الهی نقش اول است. قرآن هم به این مسئله اشاره می‌کند که: «هُو الَّذی ایَّدکَ بِنَصرِهِ وَ بِالمؤمِنین» در این آیه خطاب به پیامبر اکرم(ص) آمده است «خدای شما آن کسی است که تو را یاری کرد و مؤمنان تو را یاری کردند» یعنی یاری مؤمنین و مردم را در ردیف یاری حضرت حق قرار داده است. اگر مردم پشت سر پیامبر اکرم(ص) نبودند؛ ایشان موفق نمی‌شدند. کما اینکه پس از جانشینی پیامبر(ص) این واقعیت را به مشهودی در طول تاریخ می‌بینیم.

جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین بر مبنای محاسبات اشتباه

وی یادآور شد: مردم ایران با بصیرت، آگاهی و عالمانه به میدان آمدند، اطاعات از مرجعیت کردند و خودشان را در اختیار هدایت‌های رهبری امام خمینی(ره) قرار دادند، بنابراین نقش اولیه پس از رهبری، نقش مردم است. این مردم هستند که در صحنه‌ها می‌توانند حوادثی را رقم بزنند که دشمن را غافلگیر کنند. کما اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، این مسئله اتفاق افتاد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تا به امروز در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد این هستیم که استکبار جهانی نتوانسته است، معیارهای مردمی بودن در دفاع از ولایت و انقلاب را بفهمد لذا محاسباتش اشتباه است.  

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین بر مبنای محاسبات اشتباه است، ابزار کرد: این مسئله، محکوم به نابودی است و پیروزی برای طوفان‌الاقصی است. بنابراین اگر مردم در سراسر جهان، مدافع مسائل اسلامی و دینی باشند پیروزی حتمی خواهد بود. نقش اساسی با مردم بوده و هست و انشاءالله در انتخابات آینده برای مشارکت حداکثری حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالک درباره واقعیات رژیم پهلوی به لحاظ سیاسی و آزادی‌های سیاسی و امکان نقد حاکمیت در آن دوران با وجود پروژه تطهیر رژیم منحوس پهلوی از سوی رسانه‌های معاند، گفت: بنده حداقل شش بار به دلیل بیان مطالب و واقعیت‌ها توسط ساواک دستگیر شدم. در زمان حکومت شاه اینگونه نبود که بگذارند مردم حرف‌هایشان را به صراحت بزنند و نظام را نقد کنند. ما شاهد بسیاری از مسائل در دوران طاغوت بودیم. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تعهد می‌گرفتند که بالای منبر حق بیان آیات مربوط به فرعون و حضرت موسی(ع) را نداریم، چون با گفتن فرعون ذهن مردم به سمت شاه می‌رود. همچنین حق نداشتیم بر روی منبر، آیات جهاد را بخوانیم چون مردم را به مبارزه علیه حکومت طاغوتی شاه تشویق می‌کردیم.

در دوران پهلوی، حلقومی امکان فریاد آزادی‌خواهی نداشت

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در آن دوره اگر از حلقومی فریاد آزادی‌خواهی در دفاع از حقوق ملت، بیان می‌شد، آن گلو با سرب پر می‌شد. آتش‌سوزی سینما رکس آبادان که حین پخش فیلم گوزن‌ها رخ داد، سبب شد 400 نفر در آتش بسوزند. این مسئله مهمی است.

وی با اشاره به اینکه اولین حکومت نظامی به دلیل حضور پر قدرت مردم در اصفهان شکل گرفت، ادامه داد: بیش از 250-260 نفر در تظاهرات علیه حکومت شاه به قتل رسیدند. در دوران پهلوی همه چیز در اختیار آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود. در رژیم پهلوی، دشت مغان، از بهترین نقاط خاکی این کشور را در اختیار اسرائیل و آمریکا قرار داده بودند یعنی ملت هیچ نقشی در اداره کشور نداشت و آمریکا و انگلیس بر کشور حاکم بودند.

حجت‌الاسلام سالک با تأکید بر اینکه در دوران رژیم پهلوی، نفت در اختیار انگلیس بود و انتخاب مسئولان، اقتصاد و تعیین مسئولان حتی در مجلس ملی آن زمان توسط آمریکا انجام می‌شد، اضافه کرد: اسرائیل دشت‌های پربهره را برده بود و تولیدات آن را برای خود می‌برد. یعنی کشور دقیقا در اختیار بیگانگان بود و نه در اختیار شهروندان ایران اما شاه در آن زمان کشور را تنها با نیروهای شهربانی، ساواک، ارتش و ژاندارمری، دولت و درباریان اداره می‌کرد؛ یعنی جمعی در حد 7-8 میلیون نفر و پول سرشار نفت این مملکت در اختیار 7، 8 آدم مزدور بود. امروز 85 میلیون نفر در این کشور هستند که صاحب همه چیز هستند و الان چهل و پنج سال است که پای انتخاب خود ایستاده‌اند و برنامه دارند و حمایت می‌کنند و این همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که امام راحل فرمودند و این شعار در این کشور عملیاتی شده است.

تلاش رسانه‌های بیگانه بر کاهش مشارکت مردم

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه به هم ریختگی تمام حکومت شرق و غرب، مارکسیست‌ها و کاپیتالیست‌ها به دلیل شعار حضرت امام راحل بود، گفت: امروز ملتی که بر اساس خودکفایی، قله‌های بلند جهانی را در شرایط سخت تحریم، دنبال می‌کند ملت ایران است.

وی درباره اهمیت حضور مردم در 22 بهمن با توجه به نزدیکی انتخابات، پیامدهای آن و این حضور چه میزان نشان می‌دهد پروژه تطهیر پهلوی باورپذیر نیست، گفت: تلاش رسانه‌های بیگانه بر این است که مشارکت مردمی را کم کنند و مدام در بوق تبلیغاتی امپراتوری رسانه‌ای‌شان می‌دمند تا به گونه‌ای براندازی جمهوری اسلامی کنند. شاید به شکلی به این نتیجه برسند، یکی از پایه‌های این حرکت این است که مردم در انتخابات نیایند اما مردم ما با بصیرت، آگاه، عالم و دانا هستند، اعتقاد به این انقلاب دارند و حضور پر قدرتی را هم در جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب پیدا خواهند کرد و هم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو خواهند داشت.انشاءالله شاهد صحنه‌های قوی خواهیم بود که دشمن مأیوس‌تر از قبل خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha